کتاب آخرین رویا

Last Dream
کد کتاب : 13256
شابک : 978-9643290887
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 272
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2017
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب آخرین رویا اثر روح انگیز شریفیان

کتاب «آخرین رویا» رمان جدیدی از روح انگیز شریفیان است که توسط نشر آگه منتشر شده است. شریفیان که سال ها در خارج از کشور زندگی می کند فضا و مکان رمان تازه اش را به اروپا می برد. تجربه تازه ای که به غنای فرهنگ داستان نویسی ایران کمک بسیار می کند البته شریفیان تنها نویسنده ای نیست که از تجربه زیسته اش در اروپا برای نوشتن داستان و رمان سود می برد. رمان «آخرین رویا» آغازی اینچنین دارد: «کمی بعد از فرو ریختن دیوار برلین، من و تئو به آنجا رفتیم. برای تئو آن دیوار و فرو ریختن اش اهمیت خاصی داشت. بدون اینکه گرفتار رویا و اوهام باشد. هنوز شور و شادی مردم دیده می شد و توریست ها دائم در حال عکس گرفتن از گوشه و کنار آن بودند و…»

کتاب آخرین رویا

روح انگیز شریفیان
روح انگیز شریفیان نویسنده و مترجم معاصر ایرانی، متولد سال ۱۳۲۰ در تهران است. تحصیلات دانشگاهی خود را در رشتهٔ تعلیم و تربیت در اتریش طی کرده است و اکنون سال هاست که در لندن اقامت دارد.نخستین رمان روح انگیز شریفیان چه کسی باور می کند، رستم، چاپ سال ۱۳۸۲ جایزه ادبی گلشیری برای بهترین رمان سال را از آن خود کرد.
قسمت هایی از کتاب آخرین رویا (لذت متن)
تابلویی پر از خون و وحشت به دیوار آویزان است، به آن خیره شده ام. تئو می بیند و فورا از آن می گذرد، طوری که متوجه می شوم و دنبال اش می روم. می گوید: علاقه ای به دیدن بدبختی و فاجعه روی دیوار و بوم نقاشی ندارم. حتما باید ترسیم اش کنند تا ببینند و بفهمند؟ و دست اش را مشت می کند. عصبانیت و تلخی رنگ صدایش را عوض کرده. می گوید: همه جا همین است. فقط کافی است رویت را برگردانی. برای من دیگر خسته کننده شده. چشم هایم خسته اند. تازه از یکی از مسافرت هایش برگشته. تند می رود انگار می خواهد خودش را از موزه بیرون بیندازد. قدم هایم را با او همانگ می کنم و می گویم: اینها هدفشان سیاسی یا انسانی است. بدون اینکه برگردد، می گوید: این را می فهمم. می گویم؛ و هرکسی جرئت ابراز آن را ندارد. -این را به من نگو. رنگ صدایش دائم تیره و تیره تر می شود. می گوید: کاش، به جای کشیدن این خط ها، کار می کردند. بهتر نبود؟