کتاب نوشته های سیاسی و سرگذشتی

Political writings
مقالات تقی زاده 4
کد کتاب : 54272
شابک : 978-9643156411
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 330
سال انتشار شمسی : 1392
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب نوشته های سیاسی و سرگذشتی اثر سید حسن تقی زاده

جلد چهارم از مجموعۀ مقالات شادروان سیدحسن تقی‌زاده به نوشته‌های سیاسی و سرگذشتی ایشان اختصاص دارد که به زبان‌های فرانسه، انگلیسی و آلمانی نگاشته شده بود و بهره‌مندی عام از آن در گرو ترجمه به زبان فارسی بود که این مهم به همت شادروان مرتضی ثاقب‌فر برآورده شد . هفت مقاله از این مقالات که در دوران خروج اجباری تقی‌زاده از ایران و اقامت در عثمانی نگاشته شده است، از شمار کارهای تحقیقی و تاریخی اوست که بسیاری از مطالب آن برای ایرانیان تازگی دارد و در آنها از اوضاع و احوال سیاسی، اجتماعی و مدنی ترکها و عربها و تمایلات سیاسی آنان سخن رفته است.
بخش دیگر آن به اعلامیه‌های سیاسی اختصاص دارد که در آنها از میهن‌پرستان ایران، درخواست ایران از انگلستان و یادداشت دربارۀ خواسته‌ها و آرزوهای ایران سخن می‌رود.
در بخش سوم مسائل آذربایجان، و سازمان ملل، مخصوصا جلسات شورای امنیت و سخنرانی‌های نمایندۀ ایران در شورای امنیت سخن رفته است.
بخش چهارم این کتاب، برخی از اسناد زندگی سیدحسن تقی‌زاده را دربر دارد که عمدتا مبتنی بر شناخت دیگران از او و دربارۀ اوست….

کتاب نوشته های سیاسی و سرگذشتی

سید حسن تقی زاده
سیدحسن تقی‌زاده (زاده ۵ مهر ۱۲۵۷ در تبریز – درگذشته ۸ بهمن ۱۳۴۸ در تهران)، از رهبران انقلاب جنبش مشروطه ایران، از رجال سیاسی بحث‌انگیز معاصر، دیپلمات، از شخصیت‌های علمی و فرهنگی ایران معاصر، و در زمره کسانی است که جمعی به شدت هوادار و موافق، و مخالفانی از طیف‌های گوناگون دارد. وی مدتی رئیس مجلس سنای ایران بود.منابع زیادی دربارهٔ او انتشار یافته‌اند اما جنبه‌هایی از زندگی سیاسی او هنوز ناشناخته، کم‌شناخته، و موضوع مجادلات سیاسی هستند.سیدحسن تقی‌زاد...
دسته بندی های کتاب نوشته های سیاسی و سرگذشتی