کتاب فرهنگ، تاریخ، سیاست

Culture, History, Politics
کد کتاب : 7625
شابک : 9789643254520
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 274
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2017
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب فرهنگ، تاریخ، سیاست اثر همایون کاتوزیان

محمدعلی همایون کاتوزیان متولد ۲۹ آبان ۱۳۲۱ (تهران) است. در ایران او را با نام همایون کاتوزیان و در خارج از ایران با نام اهما کاتوزیان» می شناسند. همایون کاتوزیان، اقتصاددان، تاریخ نگار، پژوهشگر علوم سیاسی و منتقد ادبی است و زمینه تحقیق مورد علاقه اش مسائل مربوط به ایران است. وی پس از پایان تحصیل در دبیرستان البرز و گذراندن یک سال در دانشگاه تهران، برای خواندن رشته اقتصاد به انگلستان رفت. کارشناسی خود را در سال ۱۹۹۷ از دانشگاه بیرمنگام (University of Birmingham) گرفت. در سال ۱۹۹۸ کارشناسی ارشدش را از دانشگاه لندن و در سال ۱۹۸۶ دکترای خود را از دانشگاه کنت (University of Kent) در کانتربری (Canterbury) گرفت. او در سالهای ۱۹۹۸ تا ۱۹۸۹ در انگلستان، ایران، کانادا و ایالات متحده اقتصاد تدریس داشته و اکنون در بخش مطالعات شرقی دانشگاه آکسفورد مشغول به کار است و سردبیری نشریه انگلیسی زبان مطالعات ایرانی را برعهده دارد. دکتر همایون کاتوزیان در زمینه های اقتصاد، جامعه شناسی، تاریخ و ادبیات ایران آثار و پژوهش های ارزشمندی را ارائه داده و از نویسندگان و روشنفکران نامدار کشورمان به شمار می آید. در این کتاب، گزیده ای از مقالات و گفت وگوهای وی تنظیم و گردآوری شده است.

کتاب فرهنگ، تاریخ، سیاست

همایون کاتوزیان
محمد علی همایون کاتوزیان (متولد ۲۶ آبان ۱۳۲۱ (خورشیدی)، تهران) که در ایران وی را به نام همایون کاتوزیان و در خارج از ایران با کوته‌نوشت نام؛ هما کاتوزیان، نیز می‌شناسند، اقتصاددان، تاریخ‌نگار، کاوشگر علوم سیاسی و منتقد ادبی است.زمینهٔ تحقیق مورد علاقهٔ او مسائل مربوط به ایران است. تحصیلات رسمی دانشگاهی کاتوزیان در اقتصاد و جامعه‌شناسی است. او به‌طور همزمان مطالعاتش را در زمینهٔ تاریخ و ادبیات ایران تا سطح پیشرفتهٔ آکادمیک ادامه داده‌ است و نتایج این مطالعات را می...
قسمت هایی از کتاب فرهنگ، تاریخ، سیاست (لذت متن)
من در دهه پنجاه میلادی دانش آموز البرز بودم. بارزترین واقعیتی که می توان درباره البرز گفت این است که انگار از آسمان نازل شده و در جایی فرود آمده بود که در آن زمان شمال شهر تهران به شمار می آمد. رفتار در مجموع مودبانه و شایسته دانش آموزان البرز نسبت به یکدیگر و روابط دوستانه، اگر نگوییم صمیمانه، بین شاگرد و معلم با آنچه بیرون مدرسه، در دیگر مدارس و در بخش اعظم جامعه می گذشت بسیار فاصله داشت. چند عامل را دلیل بی همتایی البرز به عنوان یک اجتماع دانسته اند.