کتاب فرهنگ و شبه فرهنگ

Farhang va Shebhe Farhang
کد کتاب : 61054
شابک : 978-9643254155
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 220
سال انتشار شمسی : 1394
سال انتشار میلادی : 2015
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب فرهنگ و شبه فرهنگ اثر محمد علی اسلامی ندوشن

کتاب فرهنگ و شبه فرهنگ : این مجموعه شامل دو قسمت است، یکی مقاله هایی که پیش از این موضوع فرهنگ انتشار یافته بود؛ و دیگر یادداشت هایی که نیمه دوم کتاب را دربرمیگیرد و نخستین بار است که نشر می یابد. اولین مقاله این مجموعه «بودن یا نبودن فرهنگ» است.

کتاب فرهنگ و شبه فرهنگ

محمد علی اسلامی ندوشن
محمدعلی اسلامی ندوشن (زادهٔ ۱۳۰۴ش/۱۹۲۵م، ندوشن، یزد) شاعر، منتقد، نویسنده، مترجم و پژوهشگر ایرانی است.محمدعلی اسلامی ندوشن، در شمار شاعران توانا و نویسندگان برجستهٔ ایرانی است. وی به رغم توانایی های شعری اش، از زبان شعر کمتر استفاده کرده، و بیشتر به تألیف آثار انتقادی و تحلیلی پرداخته است؛ اما آنچه از سروده های وی چاپ شده و در دسترس قرار گرفته است، نمودار ذوق سرشار و قریحهٔ تابناک او در شاعری می باشد.وی بیشتر اوقات خود را صرف در تحقیق آثار علمی و ادبی ایران و ترجمه آثار نویسندگان جهان کرده اس...
دسته بندی های کتاب فرهنگ و شبه فرهنگ
قسمت هایی از کتاب فرهنگ و شبه فرهنگ (لذت متن)
بیست و هشت مرداد سی و دو در ایران تاریخی به یاد سپردنی است، به ماهیت سیاسی آن چه در آن روز گذشت و آن چه به دنبال آن آمد، در این جا کاری نداریم. به این کار داریم که بادش، یا بهتر بگوئیم، سمومش به فرهنگ گرفت و از این حیث در این کشور دوران تازه ای آغاز گشت... .