کتاب تربیت دینی کودک

Religious education of the child
کد کتاب : 55640
شابک : 978-6004410083
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 220
سال انتشار شمسی : 1399
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

معرفی کتاب تربیت دینی کودک اثر محمدصادق حائری شیرازی

بخش اعظمی از سلسله درس‌های تربیتی مرحوم آیت‌الله حائری شیرازی که با محوریت نگاهی نو به شیوه‌های تربیت اسلامی شکل گرفته بود به تربیت کودک اختصاص داشت که در قالب کتاب تربیت دینی کودک شامل ۶ بخش تنظیم ، تدوین و به چاپ رسیده است.
نویسنده در مقدمه کتاب در بیان اهمیت این موضوع آورده «امروزه تعلیم و تربیت از ‌مسائل بسیار مهم عالم است. اساس امنیت عالم به تعلیم و تربیت برمی‌‌گردد… اگر انسان‌ها بد تعلیم و تربیت شوند، ‌ابزار تهاجم فرهنگی خواهند شد. اگر عالم بخواهد از این وضعیت که در آن هست آزاد شود، آن آزادی در گرو اصلاح روش تعلیم و تربیت است. با اصلاح این روش، علما و دانشمندانی ظهور خواهند کرد که عالم به‌‌واسطۀ ‌آن‌ها اصلاح خواهد شد».
تربیت دینی کودک در بخش‌های جهان‌بینی تربیتی، دین و تعلیم و تربیت، تربیت بر مبنای فطرت، عوامل تربیتی، روش‌های سوءتربیتی و پرسش‌ها و پاسخ‌های تربیتی به بیان مباحث بنیادی تربیت و راهکارهای تربیتی پرداخته است.
مخاطب در این کتاب با بیان شیوای مرحوم حائری شیرازی با مباحثی چون فطرت زیربنای تربیت، فطرت و طبیعت محور تمایلات انسان، تفاوت تعلیم و تربیت، تفاوت کسب دین و کسب علم، اصلاح آرزوها شروع کار تربیتی، مراحل تربیت فرزند از نگاه معصومین(ع)، نحوه شکل‌گیری تعهد در کودک، استراتژی‌ها و تاکتیک‌های مربی، تربیت دینی، تربیتی دوطرفه، راهکارهایی برای تربیت کودک و نوجوان، تشویق و تنبیه حساب شده، تربیت دیکتاتورساز و دیکتاتورپذیر، دوری از افراط و تفریط، دخالت والدین و تربیت مصنوعی، ریشه‌های فرهنگی مشکلات اقتصادی، راهکارهای پرهیز از پرورش نفاق و تظاهر در کودک، تربیت مشرک پرور، روش‌های تربیتی طبیعت‌گرایانه و… آشنا می شود.
کتاب حاضر، بازنویسی گفتارهای آیت الله حائری شیرازی در بیش از ۷۰ جلسه «درس تربیت» با حضور دانشجویان علوم تربیتی است که می توان آن را «مقدمه ای بر تربیت»، به خصوص تربیت کودکان دانست و حاوی دیدگاه هایی عملی برای و برخاسته از اسلام است که جای آن در میان دیدگاه های رنگارنگ علوم غربی خابی است.
کتاب تربیت دینی کودک

کتاب تربیت دینی کودک

محمدصادق حائری شیرازی
محمدصادق (محی‌الدین) حائری شیرازی (زادهٔ ۱۲ بهمن ۱۳۱۵ در شیراز – درگذشته ۲۹ آذر ۱۳۹۶ در قم) روحانی شیعه ایرانی، عضو سابق مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه سابق شیراز بود.حائری شیرازی به سال ۱۳۱۵ در شیراز و در خانواده ای به تعبیر خودش اصیل، متولد شد. پدرش (عبد الحسین حائری) مجتهد و مادرش در دوران کشف حجاب در عهد رضاشاه نزدیک به ۲۵ سال به اعتراض در خانه نشست. نسبت او از جانب پدر به مقدس اردبیلی و از جانب مادر به سادات صفی الدین اردبیلی می‌رسد
دسته بندی های کتاب تربیت دینی کودک