کتاب خوشا یک ادراک

Khosha Yek Edrak
مجموعه شعرهای فارسی همراه با آذری ها
کد کتاب : 56227
شابک : 978-6009882731
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 163
سال انتشار شمسی : 1400
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب خوشا یک ادراک اثر یدالله مفتون امینی

نام اصلی او یدالله امینی است اما چون در غزل‌هایش «مفتون» تخلص می‌کرد و غزل‌های او با این نام از سال 33 به بعد انتشار یافت؛ این عنوان، به نام او اضافه شد. وی در سال 1325 از دبیرستان فردوسی تبریز و در سال 1328 از دانشکده حقوق تهران فارغ التحصیل شد. امینی به مدت 31 سال در وزارت دادگستری خدمت کرد و در سال 1350 به جهت سیاسی بودن اشعارش از سمت قضایی برکنار شد و بعد از انقلاب اسلامی دوباره به کار خود برگشت. وی اواخر سال 1359 بازنشسته شد و دوران اصلی شاعری‌اش از همین زمان شروع شد.
شعر مفتون امینی در تمام مجله‌ها و روزنامه‌های معتبر 60 سال اخیر انتشار یافته و علاوه بر شعر فارسی، شعر ترکی هم سروده است.

کتاب خوشا یک ادراک

یدالله مفتون امینی
یدالله مفتون امینی (زادهٔ ۱۳۰۵ در شاهین‌دژ) از شاعران معاصر ایرانی است. او در دومین دوره جشنواره بین‌المللی شعر فجر در بخش آزاد برگزیده شده است.یداالله امینی متخلص به مفتون در ۲۱ خرداد ۱۳۰۵ در شهرستان شاهین‌دژ دهستان هولاسو که در کناره زرینه رود و آذربایجان قرارگرفته‌است به دنیا آمد. وی پس از گذراندن دبستان و دبیرستان در تبریز به تهران آمده و وارد دانشگاه شد. او دانش‌آموختهٔ رشتهٔ حقوق قضایی از دانشکده حقوق دانشگاه تهران است و به مدت سی و یک سال (از۱۳۲۸ تا ۱۳۵۹) در وز...
دسته بندی های کتاب خوشا یک ادراک