کتاب سرچشمه های خلاقیت

The Origins of Creativity
کد کتاب : 56681
مترجم :
شابک : ‏‫‬‭978-6008284635
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 192
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2017
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب سرچشمه های خلاقیت اثر ادوارد ویلسون

در این کتاب عمیق و جذاب، یکی از مشهورترین زیست شناسان ما بررسی گسترده ای از رابطه بین علوم انسانی و علوم ارائه می دهد: آنچه آنها به یکدیگر ارائه می دهند، چگونه می توانند با هم متحد شوند، و در کجا هنوز کوتاهی می کنند. ادوارد او. ویلسون نشان می‌دهد که هر دوی این ها ریشه در خلاقیت انسان دارند - ویژگی تعیین‌کننده گونه ما.
ویلسون با تأمل در عمیق‌ترین ریشه‌های زبان، داستان سرایی و هنر نشان می‌دهد که چگونه خلاقیت نه ده هزار سال پیش، همانطور که مدت‌ها تصور می‌کردیم، بلکه بیش از صد هزار سال پیش در عصر پارینه سنگی آغاز شد. با تشریح این تکامل خلاقیت از اجداد نخستی‌ها به انسان، سرچشمه های خلاقیت نشان می‌دهد که چگونه علوم انسانی، که با اختراع زبان تحریک شده‌اند، نقشی عمدتا بررسی نشده در تعریف گونه ما ایفا کرده‌اند. و در انجام این کار، ویلسون آنچه را که می‌توانیم درباره طبیعت انسان از طیف شگفت‌انگیز تلاش‌های خلاقانه بیاموزیم - غریزه ایجاد باغ، استفاده از استعاره و کنایه در گفتار، و قدرت موسیقی و آهنگ، کشف می‌کند.
ویلسون خاطرنشان می‌کند که دستاوردهای ما در علوم و علوم انسانی، ما را به‌عنوان گونه‌ای منحصربه‌فرد پیشرفته می‌کند، اما همچنین به ما این پتانسیل را می‌دهد که بسیار خطرناک باشیم، از همه نگران‌کننده‌تر در مورد سوء استفاده از این سیاره. علوم انسانی به طور خاص دچار نوعی انسان باوری است، که از این باور که ما تنها گونه‌ای هستیم در میان میلیون‌ها گونه‌ که مهم هستیم، رنج می‌برند. با این حال ویلسون با خوش‌بینانه نشان می‌دهد که چگونه محققان باید با فشار بیشتر به قلمرو علم به این وضعیت نامطلوب رسیدگی کنند. به ویژه رشته هایی مانند زیست شناسی تکاملی، عصب شناسی و انسان شناسی.

کتاب سرچشمه های خلاقیت

ادوارد ویلسون
ادوارد اُزبورن ویلسون (Edward Osborne Wilson) (زادهٔ ۱۰ ژوئن ۱۹۲۹) زیست‌شناس برجستهٔ آمریکایی، حشره‌شناس بزرگ و بنیانگذار علم زیست‌جامعه‌شناسی است.از جملهٔ افتخارات او می‌توان به دو بار دریافت جایزهٔ پولیتزر (۱۹۷۹ و ۱۹۹۱)؛ جایزهٔ کرافورد (۱۹۹۰)؛ جایزهٔ کیستلر (۲۰۰۰)؛ جایزهٔ نیرنبرگ (۲۰۰۱)؛ نشان ملی علوم دولت ایالات متحده آمریکا؛ جایزهٔ ممتاز انجمن علوم انسانی آمریکا؛ مدال طلای صندوق جهانی حیات وحش؛ جایزهٔ بین‌المللی زیست‌شناسی از دولت ژاپن؛ عهده‌داری کر...
نکوداشت های کتاب سرچشمه های خلاقیت
Professor Wilson has managed to stay interesting and provocative decade after decade, and this latest volume is no exception.
پروفسور ویلسون توانسته است دهه به دهه جذاب و محرک باقی بماند و این جلد اخیر نیز از این قاعده مستثنی نیست.
Bill McKibben

Luminous. . . . A concise, thoughtful exploration of how human understanding will be enhanced by ‘a humanistic science and a scientific humanities.
روشنگر . . . کاوشی مختصر و متفکرانه در مورد اینکه چگونه درک انسان توسط «یک علم انسان گرا و علوم انسانی علمی» تقویت می شود.
 Kirkus Reviews Kirkus Reviews

قسمت هایی از کتاب سرچشمه های خلاقیت (لذت متن)