کتاب سرقات ادبی

The Robbery Of Speech
سخن ربایی و گونه های آن،نقد منابع و مالکیت معنوی
  • 16,000 تومان
  • تمام شد ، اما میاریمش 😏
  • انتشارات: زوار زوار
    نویسنده:
کد کتاب : 56788
شابک : 978-9644014819
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 357
سال انتشار شمسی : 1392
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب سرقات ادبی اثر محمود فضیلت

نگارنده بر این اعتقاد است که تحولاتی که در نقد ادبی ایجاد شده، تأثیر زیادی در ازبین‌ بردن و نابسامانی وضع متن منثور داشته است. در حالی که نقد قدیم به تعادل و دنبال‌کردن سرقت‌ها و نقص‌ها و رسواکردن و برطرف‌کردن آنها و توجه به لفظ و معنا و چاپ و صنعت می‌پرداخت، در عصر جدید بیشتر این امور وجود ندارد و مهم‌ترین آنها باب سرقت است که امکان تعمیم آن برای دربرگرفتن نثر هم وجود داشت؛ ولی نهایت چیزی که «نقد ادبی» جدید به دنبال آن است، تفسیر و تحلیل کار ادبی است. مقصود از سرقات ادبی شرح انواع عاریت‌ها، دزدی‌ها و اقتباس‌های شاعران و نویسندگان از یکدیگر است که هنوز هم میان موزن‌طبعان تنگ‌مایه به ویژه طبقۀ نوخاستگان که سودای شعر و شاعری و نویسندگی در سر می‌پرورانند، رواج دارد. این علم به این مسئله می‌پردازد که آیا یک مضمون هنری و ادبی می‌تواند در آثار دو شاعر تکرار شود یا شاعر مضمونی را که از دیگری گرفته، به نوعی دست‌کاری کند و با نام خود ارائه دهد.

کتاب سرقات ادبی

محمود فضیلت
محمود فضیلت متولد سال 1335، دارای دکترای زبان و ادبیات فارسی، نویسنده با حوزه های تخصصی ادب مشروطه, ازادی, اسب, اقتباس و توارد, القاا مفاهیم, امام حسین(ع), ایلیاد, تاریخ ادبی, تطبیق می باشد.
قسمت هایی از کتاب سرقات ادبی (لذت متن)
فهرست مطالب این کتاب بدین ترتیب است: فصل اول: کلیات و تعاریف؛ فصل دوم: شاعران و نویسندگان در نقد سرقات؛ فصل سوم: سرقت تصویرها؛ فصل چهارم: دستبردهای ادب فارسی؛ فصل پنجم: گونه شناسی سرقات؛ فصل ششم: سرقات ادبی در روزگار ما.