کتاب فرماندهی و نافرمانی (خاطرات سپهبد خلبان شاپور آذربرزین)

Farmandehi Va Nafarmani
مجموعه تاریخ شفاهی و تصویری ایران معاصر 2
کد کتاب : 57138
شابک : 978-9644463914
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 728
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 2019
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب فرماندهی و نافرمانی (خاطرات سپهبد خلبان شاپور آذربرزین) اثر حسین دهباشی

پروژه تاریخ شفاهی و تصویری ایران در عصر پهلوی دوم مهمترین و بزرگترین پروژه تاریخ شفاهی ایران در نوع خود و مجموعه‌ای از ده‌ها گفت‌وگوی پژوهشی با تصمیم‌سازان و بازیگران اصلی عصر پهلوی دوم است که پس از حدود چهارده سال پیگیری و تلاش، در خلال صدها ساعت مصاحبه صوتی و تصویری و گردآوردن دانه به دانه هزاران سند تاریخی گنجینه بی‌نظیر و دست اولی از تجارب، کامیابی‌ها و ناکامی‌های حکومتداری در ایران تبدیل شده است.
کتاب «فرماندهی و نافرمانی» عنوان دومین جلد از مجموعه تاریخ شفاهی و تصویری ایران معاصر است که به گفت‌وگو و مصاحبه با سپهبد عبدالله آذربرزین از رجال سیاسی حکومت پهلوی اختصاص یافته است. آذربرزین جانشین و معاون عملیاتی و فرماندهی نیروی هوایی رژیم پهلوی را به عهده داشته و مدت کوتاهی هم پس از پیروزی انقلاب اسلامی به سمت فرماندهی نیروی هوایی منصوب شد.

کتاب فرماندهی و نافرمانی (خاطرات سپهبد خلبان شاپور آذربرزین)

حسین دهباشی
حسین دهباشی (زادهٔ ۲۷ خرداد ۱۳۵۰، تهران) تاریخ‌پژوه و مستندساز ایرانی و دبیر سایت تاریخ آنلاین است. او بیشتر به خاطر ساخت مستندهای تبلیغاتی حسن روحانی در یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری و نیز مستند به روایت دربار شناخته شده‌است. دهباشی تاکنون مسئولیت‌های مختلفی به عهده داشته‌است که از جمله آن‌ها مدیریت پروژه تاریخ شفاهی ایران در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران بود. وی اکنون معاون ارتباطات، بین‌الملل و مشارکت‌های بنیاد امور بیماری‌های خاص، عضو خانه سینم...
دسته بندی های کتاب فرماندهی و نافرمانی (خاطرات سپهبد خلبان شاپور آذربرزین)