کتاب بیگانه با ترس

Stranger with fear
  • 200,000 تومان
  • تمام شد ، اما میاریمش 😏
  • انتشارات: ایران ایران
    نویسنده:
کد کتاب : 129129
شابک : 978-6225553422
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 496
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب بیگانه با ترس اثر صادق وفایی

«بیگانه با ترس» حاصل ۸ گفت‌وگوی مفصل دربارۀ خلبان محمود اسکندری است. کتابی که به گفته نویسنده‌اش نتیجه بیش از دوسال زندگی این نویسنده با محمود اسکندری و سفر به اسناد و خاطره‌هاست. این کتاب، در روایت دوستان نزدیک و هم‌قطاران خلبان اسکندری جان می‌گیرد؛ مصاحبه‌هایی که در بطن و متن آنها می‌توان به چهره‌ای دقیق، درست و بدون روتوش از این خلبان پرافتخار دست پیدا کرد.

اسکندری که از او به‌عنوان یکی از برجسته‌ترین خلبان‌های نیروی هوایی ایران نام برده می‌شود، در طول جنگ ایران و عراق، با هواپیمای جنگنده اف-۴ فانتوم ۲ پرواز می‌کرد و در ۳ عملیات مهم آزادسازی خرمشهر، عملیات اچ۳ و عملیات بغداد شرکت موثر داشت؛ تا حدی که عملیات اچ۳ که ۱۵ فروردین ۱۳۶۰ انجام شد، طبق نظر رسمی شرکت مک‌ دانل داگلاس، سازندهٔ هواپیمای فانتوم اف-۴، به‌عنوان کامل‌ترین عملیات انجام شده توسط این نوع هواپیما و اسکندری نیز به‌عنوان ماهرترین خلبان این هواپیما شناخته‌ شد.

کتاب را که به دست بگیرید از همان اول حس می‌کنید در کابین فانتوم اف‌۴، این شبح دوست‌داشتنی نشسته‌اید و باعظمت تاریخ نبردهای هوایی ایران؛ آن‌هم همراه با ناخدایی چون کاپیتان محمود اسکندری پیش می‌روید و برای ایران افتخار آفرینی می‌کنید.

(برگرفته از متن ناشر)

کتاب بیگانه با ترس

صادق وفایی
صادق وفایی متولد سال 1368، سال‌هاست خبرنگار حوزه کتاب است و در کنار این فعالیت‌ها در حوزه نمایشی هم فعال است. وی در آخرین روزهای سال ۹۸ اولین رمان خود را با عنوان «جنگ کی تمام می شود؟» با محوریت جنگ جهانی دوم منتشر کرد که در آن نگاهی انسانی به آدم‌های درگیر جنگ دارد. وفایی در این اثر سه نفر آلمانی،آمریکایی و روس را در آخرین روز جنگ کنار هم قرار می‌دهد تا درباره مفهوم زندگی حرف‌هایش را بزند. به این بهانه گفت‌وگویی با وی انجام دادیم که از نظر می‌گذرد.