کتاب کیمیای وصال

The Elixir Of Union With Divine Beloved.
کد کتاب : 58396
شابک : 978-9641220527
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 272
سال انتشار شمسی : 1400
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 7
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب کیمیای وصال اثر محمد شجاعی زنجانی

کتاب حاوی دو فصل است: فصل آغازین به مباحث مقدماتی چون حیات دنیایی و حیات حقیقی، حجاب های ظلمانی و نورانی، مرگ اختیاری، کمال ادراکات، حیات برتر و پیروی از دین و انسان کامل می پردازد.
فصل دوم در ده بخش منازل سیر و سلوک را تبیین می کند که از منزل یقظه یا بیداری آغاز می شود و با منازل توبه، انابه، مراقبه، قصد، عزم، اراده، ادب، فقر و انسان ادامه می یابد.
نویسنده در یکایک بخش های این فصل، پس از تشریح ماهیت هر منزل و تعریف آن، به ویژگی های سالک و نشانه ها و آثار آن منزل می پردازد و برای تبیین بهتر مباحث به آیات و روایات استناد می کند و به برخی نمونه ها و مصادیق عملی آن ها اشاره دارد.

کتاب کیمیای وصال

محمد شجاعی زنجانی
محمد شجاعی زنجانی (زادهٔ ۱۳۲۰، درگذشتهٔ ۱۳۹۴)، روحانی شیعه، نویسنده کتاب‌های مذهبی و نمایندهٔ دورهٔ اول از حوزهٔ انتخابیهٔ زنجان بوده ‌است.محمد شجاعی در سال ۱۳۲۰ شمسی در زنجان به دنیا آمد. در سال ۱۳۳۱ به حوزه علمیه زنجان و در سال ۱۳۳۵ش به حوزه علمیه قم رفت. در سال ۱۳۴۶ش بعد از درگذشت پدرش به زنجان بازگشت. او در زنجان مشغول امور دینی بود و جلسات اخلاقی نیز برگزار می‌کرد. شجاعی از مخالفان نظام سلطنتی پهلوی محسوب می‌شد و با آن مبارزه می‌کرد. به همین دلیل بازداشت و به مدت...
دسته بندی های کتاب کیمیای وصال