کتاب صدام (دو جلدی)

Saddam
از ظهور تا سقوطش - زندانی در کاخ خودش
کد کتاب : 59332
مترجم :
شابک : 978-6004056595
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 1005
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2005
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---
تعداد جلد : 2

معرفی کتاب صدام (دو جلدی) اثر کان کاگلین

کتاب اول زندگی صدام را از آغاز تا هنگام دستگیر شدنش به دست آمریکایی‌ها پوشش داده. کتاب دوم که نقد‌های بسیار مثبتی هم در نشریات آمریکایی دریافت کرده و برای خودش شاهکاری است، درباره ماه‌های پایانی زندگی صدام حسین در زندان، محاکمه و اعدامش است.

کتاب در جلد اول از کودکی صدام آغاز می‌شود و زندگینامه‌ی او را تا زمان دستگیر شدنش توسط آمریکایی‌ها شرح می‌دهد. بخشی از کتاب هم به جنگ و ایران اختصاص دارد که برای خواننده فارسی جالب توجه است.
جلد اول با فهرست: یتیم، آدمکش، انقلابی، انتقامجو، کشورساز، تروریست، کشورساز، تروریست، آقای رئیس جمهور، جنگ‌سالار، فاتح، متجاوز، بازنده، جان به‌دربرده، تهدیدگر، اسیر و محکوم برای مخاطب شرح داده می‌شود.
کتاب در جلد دوم درباره ماه‌های آخر زندگی صدام است. زمانیکه او در زندان بود و سپس محاکمه و اعدام شد. جلد دوم مورد توجه نشریات آمریکایی بوده و نظریات مثبتی درباره‌اش نوشته شده است. جلد دوم کتاب از سه بخش و یک قسمت با عنوان «سرانجام کار»

کتاب صدام (دو جلدی)

کان کاگلین
کان کاگلین روزنامه نگار و نویسنده انگلیسی متولد 1955 است.
نکوداشت های کتاب صدام (دو جلدی)
شرحی جذاب دربارهٔ پسرک دهاتی بی سوادی که با توسل به خشونت و خونریزی در عراق انقلاب زده به تدریج به رأس هرم قدرت رسید.
لس‌آنجلس تایمز

کتاب در سنت آثاری همچون در کمال خونسردی و آواز جلاد نوشته شده است. این پرتره ای جذاب، درون بینانه و به طرز غافلگیرکننده ای صمیمانه دربارهٔ صدام حسین است، و در عین حال تأملی کوتاه اما قدرتمندانه دربارهٔ معنای شرارت و قدرت.
یو اس ای تودی

قسمت هایی از کتاب صدام (دو جلدی) (لذت متن)
اقوام صدام به دست بریتانیایی ها کشته شده بودند و خانه هایشان ویران شده بود؛ اجداد صدام شجاعانه علیه ترک ها جنگیده بودند. صدام حسین با چنین زمینه ای آگاهی کاملی از استعمار بریتانیا داشت. او به خوبی می دانست که دولت عراق چگونه اسیر استعمارگران شده است و به همین دلیل تصمیم گرفت درگیر فعالیت های سیاسی شود.» همین احساسات را می توان به راحتی به خیرالله طلفاح نیز نسبت داد. ماجرای درگیر شدن صدام در طرح ترور رئیس جمهور عراق [عبدالکریم قاسم] نقش زیادی در شکل گیری کیش شخصیت پرستی او در دورۀ حکمرانی اش دارد. خود او شرحی از نحوۀ مشارکتش در طرح ترور قاسم ارائه کرده که چنان پرآب و تاب است که از این حیث هیچ شرح دیگری نمی تواند گوی سبقت از آن برباید. در روایت صدام دربارۀ مشارکتش در طرح ترور قاسم نشانه هایی دیده می شود که پیشینه شان به زندان تکریت باز می گردد. صدام برای مدت شش ماه، از اواخر 1958، به اتهام قتل سعدون التکریتی کمونیست، در تکریت زندانی بود. وقتی التکریتی به دست صدام کشته شد فقط مدت کوتاهی از روی کار آمدن عبدالکریم قاسم گذشته بود. در نتیجه موقعی خشونت دسته جمعی و قتل و غارت همگانی سراسر کشور را فرا گرفت، صدام و دایی اش، خیرالله، در زندان بودند. صدام بعدها ادعا کرد که از داخل زندان برای نجات جان رفقای بعثی اش تلاش کرده و مانع از کشته شدن آن ها به دست کمونیست ها در تکریت شده بود. البته برخی از این کمونیست ها چه بسا درصدد بودند که انتقام قتل سعدون التکریتی را از صدام بگیرند. اما در روایت صدام چنین آمده که او به برخی از نگهبانان علاقه مند به بعثی ها رشوه می داده تا فعالان بعثی را به جرم های غیرحقیقی و ساختگی دستگیر و زندانی کنند تا جانشان در زندان حفظ شود. صدام مدعی شده: به این ترتیب، شماری از بعثی ها به زندان آورده شدند. آن ها روزها در زندان می ماندند...