کتاب روایت 84

Revayat-e 84
(بانگ بی پژواک اصلاح طلبی)
  • 25 % تخفیف
    190,000 | 142,500 تومان
  • موجود
  • انتشارات: اگر اگر
    نویسنده:
کد کتاب : 59457
شابک : 978-6227695021
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 768
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2021
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب روایت 84 اثر مصطفی معین

"روایت 84" یا "بانگ بی پژواک اصلاح طلبی" اثری است به قلم دکنر "مصطفی معین" که در آن به رویدادهای نهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری ایران و تجربیات خود به عنوان یکی از نامزدهای این دوره پرداخته است. با گذشت 16 سال از خردادماه سال 1384، نگارنده احساس کرده که دیگر زمان آن فرارسیده تا به یکی از رویدادهای تاریخی کمتر پرداخته شده در سال‌های اخیر، اشاره کند و با "روایت 84"، مسائل، مشکلات، چالش‌ها و خاطراتی که از آن دوره‌ی انتخابات ریاست جمهوری برجا مانده را با مخاطب به اشتراک بگذارد.
"روایت 84" یا "بانگ بی پژواک اصلاح طلبی"، از روزهایی می‌گوید که انتخابات، در انتهای دوران اصلاحات در حال برگزاری بود و طی هشت سالی که رئیس‌جمهور آن، با اکثریت آرای موافق و اقبال بی‌نظیر عمومی بر سر کار آمده بود و برنامه‌ی اصلاحات را عملی کرده بود، حالا نوبت به محک زدن و ارزیابی عملکرد وی و دولت او رسیده بود. این سوال پیش روی همه بود که آیا بعد از گذشت این دوران ثبات، آیا جبهه‌ی اصلاح‌ طلب همچنان به پیشتازی خود ادامه خواهد داد و آیا جریان اصلاحات در سطوح مختلف قوه‌ی مجریه، به کار گرفته خواهد شد یا خیر.
زمان گذشت و ورق جور دیگری چرخید و با پشت سر گذاشتن دوره‌ی اعتدال، تجربیاتی از آن دوران و تصمیماتی که گرفته شد، برای دولت و مردم باقی ماند که اکنون بعد از گذشت سال‌ها، دکتر "مصطفی معین" فرصت را مناسب دیده و حرف زدن و پرداختن به آن را در این برهه جایز می‌شمرد. به این ترتیب کتاب "روایت 84" یا "بانگ بی پژواک اصلاح طلبی"، به بازبینی آنچه در نهمین دوره‌ انتخابات رخ داد می‌پردازد تا چرخش‌ها و عواقب و نتایج آن را در اداره‌ی کشور، تشریح کند.

کتاب روایت 84

مصطفی معین
مصطفی معین (زادهٔ ۱۱ فروردین ۱۳۳۰) پزشک و استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران، بنیان‌گذار و رهبر جبهه دموکراسی خواهی و حقوق بشر ایران است. وی کاندیدای اصلاح طلبان پیشرو در نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران بود.دکتر معین نماینده دوره اول ، سوم و پنجم مجلس شورای اسلامی بود و وزیر علوم و تحقیقات در دولت اکبر هاشمی رفسنجانی و دولت سید محمد خاتمی بود.وی سیاست‌مداری ایرانی است که در دو دوره طی سال‌های ‎۱۳۶۸-۱۳۷۲ در دولت اول هاشمی رفسنجانی و سال‌های ‎۱۳۷۶-۱۳۸۲ در دولت خات...
قسمت هایی از کتاب روایت 84 (لذت متن)
از متن پشت جلد کتاب: این کتاب روایت یکی از نامزدهای مهم انتخابات سال ۱۳۸۴ است که با مرور رسانه های آن دوره، عکس ها، اسناد و ضمایم دیگر کامل شده است. در این کتاب علاوه بر روایت دکتر مصطفی معین، یکی از نامزدهای آن دوره از انتخابات، نوشته های مهم و تأثیرگذار برخی دیگر از چهره های سیاسی و اجتماعی نیز آمده است. نویسنده با این کتاب تلاش می کند ضمن گشودن زوایای تازه ای به انتخابات ۸۴، نشان بدهد که اولویت با اصلاحات جامعه محور با رویکردی عقلانی و اخلاقی است. با انتخاب چنین رویکردی است که خط پایان معنایی ندارد و در هر شرایطی می توان کار و فعالیت کرد. انتخاب چنین رویکردی تنها با نگاه علمی، تلاش جمعی و توجه به ضعف ها و قوت ها و فرصت ها و تهدیدها ممکن است.