کتاب سیری در احوال شاعرانه مهدی اخوان ثالث

Akhavan Sales
کد کتاب : 59614
شابک : 978-6227139327‬‬
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 154
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2021
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب سیری در احوال شاعرانه مهدی اخوان ثالث اثر محمد امین مروتی

نشر «ربیدان» پنج عنوان کتاب از نوشته‌های «محمدامین مروتی» نویسنده کرمانشاهی با نام‌های «فلسفه شعر»، «سیری در احوال شاعرانه مهدی اخوان ثالث»، «مروری بر زندگی و آثار فروغ فرخزاد»، «نگاهی نو به ذهن و زبان سهراب سپهری» و «درآمدی به شناخت احمد شاملو» را منتشر و روانه بازار کرد.
این کتاب‌ها در خصوص شعر نو و شاعران نوپردازی مانند اخوان ثالث، فروغ فرخزاد، شاملو و سهراب سپهری است. یک عنوان مجزا هم به فلسفه و چیستی و چرایی شعر اختصاص یافته است.
زبان نوشتاری کتاب‌ها ساده است به طوری که خواننده پس از مطالعه این پنج عنوان می تواند تصور روشنی از ویژگی‌ها و تمایزات اشعار این چهار شاعر بزرگ نوپرداز پیدا کند و به سادگی با شعر آنان ارتباط برقرار نماید.
کتاب ها زبانی نسبتا ساده دارند و قابل استفاده برای اقشار مختلف علاقمندان به این نوع شعر اند؛ این مجموعه شامل کتابی در تشریح فلسفه (چیستی و چرایی) شعر و چهار کتاب درباره سلایق و علایق شعری مهدی اخوان ثالث، احمد شاملو، فروغ فرخزاد و سهراب سپهری است.
در این مجموعه علاوه بر زندگی و سرگذشت شاعران، اشعار مشهور و دشوارشان نیز مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است و نقبی به نگرش و جهان بینی آن‌ها زده می‌شود. خواننده پس از مطالعه این کتاب ها، اشراف نسبتا خوبی نسبت به ماهیت شعر نو و سهم هر یک از این چهار شاعر در گسترش و تعمیق آن، پیدا می‌کند و خواهد توانست مطالعاتش را به نحو مبسوط‌تر و جدی‌تر در این باب دنبال کند.

کتاب سیری در احوال شاعرانه مهدی اخوان ثالث