کتاب نه یعنی نه

No Means No!
کد کتاب : 60015
مترجم :
شابک : 978-6004771825
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 32
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2015
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب نه یعنی نه اثر جینین ساندرز

'نه یعنی نه!' کتاب تصویری کودکانه درباره دختر بچه‌ای توانمند است که صدایی بسیار قوی و واضح در همه مسائل، به‌ویژه مسائل مربوط به بدن و مرزهای شخصی‌اش دارد. این کتاب برای کودکان 3 تا 9 سال قابل خواندن است. این سکوی پرشی برای بحث در مورد انتخاب کودکان و حقوق آنها است. «یادداشت برای خواننده» در ابتدای کتاب و «سوالات بحث» در صفحات پایانی، این بحث ضروری را راهنمایی و تقویت می کند. بسیار مهم است که به فرزندان ما از سنین بسیار پایین آموزش داده شود که در مورد حقوق خود - به ویژه در مورد بدن خود - صدای واضح و قوی داشته باشند. به این ترتیب، آن‌ها این اعتماد به‌نفس را خواهند داشت که وقتی ناراضی هستند یا در هر موقعیتی احساس ناراحتی می‌کنند، صحبت کنند. یک صدای قوی و با اعتماد به نفس در کودکی به یک صدای قوی و با اعتماد به نفس قبل از نوجوانی، نوجوان و بزرگسال تبدیل می شود. امروزه با رواج قلدری آنلاین و آفلاین و اشکال مختلف سوء استفاده از قبیل سوء استفاده فیزیکی، عاطفی و جنسی؛ جوانان ما باید بیاموزند (از سنین جوانی) زمانی که حقوقشان رعایت نمی شود همیشه صحبت کنند. هدف این کتاب توانمندسازی کودکان خردسال و دادن صدایی به آنها است تا بتوانند به بزرگسالان توانمند تبدیل شوند. وقتی یک کودک، نوجوان یا بزرگسال می گوید: "نه!" به هر شکلی از اجبار، این باید فورا مورد احترام قرار گیرد. جهانی که در آن "نه!" در واقع به معنی "نه!" می تواند دنیایی با خشونت بسیار کمتر و احترام بیشتر برای نوع بشر باشد. با آموزش فرزندانمان برای احترام واقعی به یکدیگر، این دنیا می تواند مکان بسیار امن تر و مثبت تری باشد. آموزش ایمنی بدن (معروف به آموزش پیشگیری از سوء استفاده جنسی) به دختران و پسران از طریق دانش توانمند می شود و به آنها می آموزد که حق دارند "نه" بگویند و به مرزهای شخصی دیگران احترام بگذارند. هم دختران و هم پسرها باید یاد بگیرند که رضایت بخواهند و این را می توان از سنین پایین آموزش داد. برخی از سناریوهای این کتاب نمونه‌ای از رویکردهایی است که توسط سوء استفاده‌کنندگان جنسی (شکارچیان جنسی، آزاردهنده‌ها/ پدوفیل‌ها) هنگام مراقبت از کودکان برای آزار جنسی استفاده می‌شود. هدف آنها این است که کودک را نسبت به تجاوز به فضای شخصی خود حساسیت زدایی کنند و آنها را نسبت به لمس کردن حساس کنند. برای اطلاعات بیشتر در مورد آموزش ایمنی بدن و نحوه آموزش آن به فرزندتان به www.secrets.info مراجعه کنید.

کتاب نه یعنی نه

جینین ساندرز
جینین سندرز (مستعار جی دیل) یک نویسنده با تجربه، ناشر، معلم مدرسه ابتدایی، مادر سه بچه و یک فعال در زمینه ایمنی بدن، برابری جنسیتی و آموزش روابط احترام آمیز است که هم در خانه ها و هم در مدارس تدریس می شود.
نکوداشت های کتاب نه یعنی نه
This quickly became a favorite in our home and has taught our child that it's not OK to be forced into hugging, kissing, or touching someone else and that it is OK to tell someone that you don't want to be touched. DH83 on Amazon This book is terrific.
این به سرعت در خانه ما به یک مورد علاقه تبدیل شد و به فرزندمان آموخت که اشکال دارد که او را مجبور به در آغوش گرفتن، بوسیدن یا لمس کردن شخص دیگری کنیم و اینکه به کسی بگوییم که نمی خواهی لمست شود، اشکالی ندارد. این کتاب فوق العاده است.
Amazon Amazon

قسمت هایی از کتاب نه یعنی نه (لذت متن)