کتاب حداکثرگرا

Maximalist
(امریکا در جهان، از ترومن تا اوباما)
کد کتاب : 60912
مترجم :
شابک : 978-6222770792
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 607
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2014
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

معرفی کتاب حداکثرگرا اثر استفن سستانوویچ

یک ارزیابی شگفت انگیز و تحریک آمیز از سلطه ی جهانی آمریکا توسط نویسنده ای با تجربه طولانی و سطح بالا در دولت ایالات متحده. حداکثرگرا تاریخ سیاست خارجی آمریکا را در پرتو نور غیرمنتظره ی جدیدی قرار می دهد و در عین حال درس های تازه و قانع کننده ای را برای حال و آینده ترسیم می کند.
استفان سستانوویچ استدلال می کند که وقتی ایالات متحده در جهان موفق شده است، این کار را نه با ادامه مسیر، بلکه با تغییر آن انجام داده است - معمولا در میان مناقشات عمیق و عدم اطمینان. برای چندین دهه، ایالات متحده قدرتی بوده است که هیچ قدرت دیگری شبیه آن وجود نداشت. با این حال، روسای جمهور و سیاست گذاران نگران هستند که آنها - و حتی بیشتر، پیشینیانشان - همه چیز را درست انجام نداده اند. آنها با خود می گویند که کشورهای دیگر کمک چندانی به رویارویی با چالش های مشترک ندارند. نهادهای بین المللی بد کار می کنند. یک سیاست خارجی موثر هزینه زیادی دارد. حمایت عمومی متزلزل است.
سستانوویچ نتایج چشمگیر برتری جهانی آمریکا را که بر روی این پایه‌های مضطرب بنا شده است، بررسی می‌کند، چرخه‌های تعهد بیش از حد و عملکرد ضعیف، اوج موفقیت و اعتماد به‌همراه پایین‌ترین شک و تردید را بازگو می‌کند. ممکن است فکر کنیم زمانی بود که نقش بین‌المللی آمریکا منعکس‌کننده اتحاد دو حزبی، تداوم سیاست و توانایی منحصر به فرد برای همکاری با دیگران بود، اما این کتاب داستان متفاوتی را روایت می‌کند.
حداکثرگرا داستان‌ها و شخصیت‌هایی را کشف می‌کند که سیاست خارجی آمریکا را زنده می‌کنند. چه کسی می دانست که لیندون جانسون برای دور ماندن از جنگ در ویتنام چقدر سخت جنگید - یا هنری کیسینجر چند بار ایده دیدار از چین را به سخره گرفت؟ چه کسی به خاطر دارد که جورج بوش پدر دیپلماسی رونالد ریگان را بیش از حد منفعلانه می دانست یا بوش جونیور دیپلماسی بیل کلینتون را بیش از حد فعال می دانست؟ رهبران و افراد شرور به طور یکسان از این بازگویی با تمرکزی دقیق تر از همیشه بیرون می آیند. سستانوویچ در گذشته درس هایی می یابد که حال آشفته ی آمریکا را پیش بینی و روشن می کند.

کتاب حداکثرگرا

استفن سستانوویچ
استفن راکول سستانوویچ (زاده ۸ ژوئن ۱۹۵۰) یک مقام دولتی، دانشگاهی و نویسنده آمریکایی است. او استاد کاترین و شلبی کولوم دیویس در دانشکده روابط بین‌الملل و عمومی، دانشگاه کلمبیا است که در آنجا مدیر برنامه همکاران بین‌المللی است. زمینه های تخصصی او شامل روسیه و اتحاد جماهیر شوروی سابق، قفقاز و آسیای مرکزی و سیاست خارجی ایالات متحده است.
نکوداشت های کتاب حداکثرگرا
In his engaging and richly anecdotal new book, Maximalist, Stephen Sestanovich applies that understanding as a framework for reexamining post-World War II U.S.
استفان سستانوویچ در کتاب جدید جذاب و پرحکایت خود، حداکثرگرا ، این درک را به عنوان چارچوبی برای بررسی مجدد ایالات متحده پس از جنگ جهانی دوم به کار می گیرد.
Marcus Brauchli

Maximalist . . . makes clear that the U.S. has never achieved strategic continuity.
کتاب حداکثرگرا. . . روشن می کند که ایالات متحده هرگز به تداوم استراتژیک دست نیافته است.
Sohrab Ahmari

قسمت هایی از کتاب حداکثرگرا (لذت متن)
سومین سیاست جدید سال ۱۹۴۷، تحسین برانگیزترین همه آنها بود. گروهی از مقامات آمریکایی، از جمله خود مارشال، از مشاهدات خود در دیدار از اروپا طی سردترین زمستان آن در طول نیم قرن، شوکه شده بودند. آنها از دست به گریبان بودن میلیونها تن با قحطی به وحشت افتادند. ایالات متحد مجبور بود دست به کار شود. در غیر این صورت، مشقت اقتصادی مطمئنا و احتمالا به زودی، به هرج و مرج سیاسی منجر می شد. به برنامه ریزان دولت ترومن فورا دستور داده شد تا واکنش های امکان پذیر ایالات متحده به این خطر را مورد بررسی قرار دهند. مارشال می خواست حتی قبل از آنکه نظرات آنها به طور کامل تدوین گردد، این تصور را متبادر سازد که کمک در راه است. او در سخنرانی جشن فارغ التحصیلی هاروارد، در ماه ژوئن، اظهار داشت که آمادگی آمریکا برای کمک به اروپا فاجعه را دفع خواهد کرد.