کتاب مبانی نظری و راهنمای عملی روان شناسی مثبت

Positive Psychology in Practice
(تشویق انسان ها به بالندگی در کار، سلامت، آموزش و زندگی…)
کد کتاب : 60999
مترجم :
شابک : 978-6222206734
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 648
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2014
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

روان شناسی مثبت نگر کاربردی (جلد دوم)
Positive Psychology in Practice
شکوفایی انسان در کار، سلامت آموزش و زندگی روزمره
کد کتاب : 72955
مترجم :
شابک : 978-6002009920
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 616
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2014
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب مبانی نظری و راهنمای عملی روان شناسی مثبت اثر استفان جوزف

راهنمای کامل و به روز برای به کار بردن روانشناسی مثبت گرا در عمل
روانشناسی مثبت گرا یک جهت گیری جدید هیجان انگیز در این زمینه است که فراتر از تمرکز سنتی روانشناسی بر بیماری و آسیب شناسی است و به حوزه هایی مانند رفاه و رضایت می پردازد. در حالی که مسئله بزرگتر عملکرد بهینه انسان به سختی جدید است - ارسطو در رساله های خود در مورد eudaimonia به آن پرداخته است - روانشناسی مثبت یک زبان مشترک در مورد این موضوع به متخصصانی که در زیر رشته ها و شیوه های مختلف کار می کنند ارائه می دهد. روانشناسی مثبت گرا که در بسیاری از تنظیمات و مربوط به افراد، گروه ها، سازمان ها، جوامع و جوامع مرتبط است، یک رویکرد یکپارچه واقعی برای تمرین حرفه ای است.
روانشناسی مثبت در عمل نیاز به مرجع گسترده، جامع و پیشرفته را برای این دیدگاه جدید رو به رشد پر می کند. این منبع با برش دادن خطوط سنتی تفکر در روانشناسی، نظریه، تحقیق و برنامه های کاربردی را برای ارائه اطلاعات ارزشمند به طیف گسترده ای از متخصصان و دانش آموزان در علوم اجتماعی و رفتاری پیوند می دهد.
گروهی از مشارکت کنندگان عمده بین المللی موارد زیر را پوشش می دهند:
-دیدگاه روانشناسی مثبت گرا کاربردی
-مبانی تاریخی و فلسفی
-ارزش ها و انتخاب ها در پی زندگی خوب
-شیوه های زندگی برای سلامتی و تندرستی
-روش ها و فرآیندهای آموزش و یادگیری
-روانشناسی مثبت در کار
بهترین و کامل ترین درمان این رشته پیشرفته، روانشناسی مثبت در عمل، منبعی ضروری برای درک این نظریه مهم جدید و به کارگیری اصول آن در تمام زمینه های تمرین حرفه ای است.

کتاب مبانی نظری و راهنمای عملی روان شناسی مثبت

استفان جوزف
استفان جوزف استاد روانشناسی، بهداشت و مراقبت های اجتماعی در گروه جامعه شناسی و سیاست های اجتماعی در دانشگاه ناتینگهام است. علایق تحقیقاتی او در درک چگونگی کنار آمدن مردم با آسیب و مشکلات و به طور گسترده تر در روانشناسی مثبت و کاربردهای آن است. وی همچنین عضو پزشک ارشد ثبت روانشناسان انجمن روانشناسی انگلیس است که در روان درمانی تخصص دارند.
دسته بندی های کتاب مبانی نظری و راهنمای عملی روان شناسی مثبت
نکوداشت های کتاب مبانی نظری و راهنمای عملی روان شناسی مثبت
Existential-humanistic psychotherapy will welcome this book about its growing and thriving young cousin, positive psychology.
روان درمانی اگزیستانسیال-انسان گرایانه از این کتاب در مورد پسر عموی جوان در حال رشد و شکوفایی خود یعنی روانشناسی مثبت استقبال خواهد کرد.
Thomas Greening

قسمت هایی از کتاب مبانی نظری و راهنمای عملی روان شناسی مثبت (لذت متن)
هدف پژوهش که مک گوایر (۲۰۰۴)، روان شناس معروف اجتماعی که در یکی از مقالات تأثیرگذارش درمورد معرفت شناسی استدلال می کند، تشخیص «دیدگاههای مهم» است و نه درست یا غلط بودن یک فرضیه یا نظریه؛ «به این دلیلی که تمامی فرضیه ها و نظریه ها به یک اندازه می توانند درست یا غلط باشند، صحیح یا غلط بودن آنها بستگی دارد به اینکه این فرضیه ها و نظریه های با چه دیدگاهی بررسی شوند» (صفحه ۱۷۳). برای یک مدت طولانی، جریان اصلی روان شناسی مباحث اساسی تعدادی از رویکردها را - که دیدگاهها را محکم می کند و نظریات را در زمینه های تحقیقاتی و عملیاتی مختلف توسعه میدهد - نادیده میگرفت یا در اولویت قرار نمی داد. همچنین جریان اصلی روان شناسی تلاش چندانی برای این مسئله مهم نکرده بود تا بررسی کند چگونه و تا چه حد فرضیه ها و ارزشهای پیشین در پژوهشها و نظریه روان شناسی، با ارزش ها و ایدئولوژیهای حاکم در فرهنگ و جامعه مرتبط اند. کوندور (۱۹۹۷) به این موضوع که روان شناسی معاصر درواقع موقعیت خود را به عنوان «حقایق مسلم جهانی» در نظر گرفته است (صفحه ۱۳۶)، نگاه منتقدانه ای دارد. به ویژه در زمان ما که دانش علمی روان شناختی برای بسیاری از مردم در فرهنگهای مختلف، بخش قابل توجهی از ساختار معنایی آنها از انسان بودن را تشکیل میدهد (میلر، ۱۹۹۹؛ نفستاد، ۲۰۰۲؛ اسلایف، ربر و ریچاردسون، ۲۰۰۵)، باید به بحث در مورد افقها و دیدگاهها پرداخت. بازتاب انتقادی بر فرضیه های موقعیت، ارزشها، هنجارها و دیدگاههای پیشین روانشناسی باید تا حد زیادی در اولویت پژوهش قرار گیرد. اسلایف و ویلیامز (۱۹۹۷) ضرورت و ارزش چنین تجزیه و تحلیلی را بیان می کنند: «ماهیت بحث شامل تصریح دقیق مسائل موجود، ارزیابی نتایج و عواقب عملی، منطقی و اخلاقی میشود»