کتاب موسیقی و تفریح در اسلام

Music and entertainment in Islam
تک گفتار های موضوعی
کد کتاب : 61073
شابک : 978-9643343651
قطع : جیبی
تعداد صفحه : 48
سال انتشار شمسی : 1395
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب موسیقی و تفریح در اسلام اثر محمد حسینی بهشتی

این کتاب حاوی دو گفتار از شهید آیت الله دکتر بهشتی است . گفتار نخست درباره حرمت موسیقی است که در سالیان حضور ایشان در آلمان (1349ـ1343) به عنوان امام مسجد و مرکز اسلامی هامبورگ و در پاسخ به پرسشی که از ایشان در این باره شده ایراد گردیده است . ذکر خدمات آن شهید فرزانه در آن دیار فرصتی مبسوط می طلبد، اما نکته شایان توجه این است که یکی از برنامه هایی که توسط ایشان انجام می شد پاسخ به پرسش های مسلمانان مقیم اروپا، اعم از ایرانی و غیر ایرانی ، به صورت حضوری ، مکاتبه ای و یا ارسال نوار صوتی بوده است که این گفتار از این قسم آخر است که با امید به این که در شناخت دیدگاه های فقهی ایشان موثر افتد در این کتاب ذکر شده است.
گفتار دوم درباره تفریح از دیدگاه اسلام است . این گفتاربین سال های 1349 تا 1357 در اردوی تابستانی مدرسه رفاه ایراد شده است و پیش از این نیز توسط بنیاد نشر آثار و اندیشه های شهید آیت الله دکتر بهشتی در مجموعه مباحث تربیتی ایشان با عنوان نقش آزادی در تربیت کوکان منتشر شده است .

کتاب موسیقی و تفریح در اسلام

محمد حسینی بهشتی
سید محمد حسینی بهشتی (زادهٔ ۲ آبان ۱۳۰۷ در محلهٔ لُنبان اصفهان — درگذشتهٔ ۷ تیر۱۳۶۰ در تهران) سیاست‌مدار و فقیه ایرانی و دومین رئیس دیوان عالی کشور پس از انقلاب ایران در سال ۱۳۵۷، نخستین دبیرکل حزب جمهوری اسلامی و نایب رئیس مجلس خبرگان قانون اساسی بود. گاهی از وی به عنوان نظریه‌پرداز ولایت فقیه نام برده می‌شد او از جمله افراد نزدیک به روح‌الله خمینی و از هواداران تشکیل حکومت اسلامی در ایران بوده و نقش بسیار مهمی در استقرار جمهوری اسلامی در ایران داشته‌است.پدرش، ...
دسته بندی های کتاب موسیقی و تفریح در اسلام