کتاب دانشنامه دیزاین

Design Dictionary
کد کتاب : 62302
مترجم :
شابک : 978-6009843916
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 589
سال انتشار شمسی : 1401
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب دانشنامه دیزاین اثر میشائیل ارل هاف

کتاب « دانشنامه دیزاین» نوشته « میشائیل ارل هاف» توسط نشر مشکی منتشر شده است.
کتاب حاضر شامل بیش از سیصد مدخل مقاله‌وار کوتاه و بلند است دربارۀ جنبه‌های گوناگون دیزاین. دیزاین در این کتاب به‌معنای وسیع کلمه به کار برده شده است. به این ترتیب، به مدخل‌هایی برمی‌خوریم همچون «دیزاین بو»، «دیزاین رویداد»، «دیزاین حمل‌ونقل»، «دیزاین ایمنی»، «دیزاین علیه جرم» و… بسیاری از مقولاتی که در این کتاب درباره‌شان بحث شده در ایران ناشناخته مانده‌اند و این کتاب شاید درآمدی باشد بر شناخت آن‌ها. مخاطبان این اثر دیزاینرها، دانشجویان، استادان و پژوهشگران دیزاین و تمام علاقه‌مندانی‌ هستند که مایل‌اند به‌طور عمیق و علمی با دیزاین آشنا بشوند.

کتاب دانشنامه دیزاین

میشائیل ارل هاف
میشائیل ارل هاف متخصص طراحی، نظریه پرداز هنر و نویسنده آلمانی است. در سال 1991، او به عنوان رئیس موسس دانشکده طراحی بین المللی کولن در کلن منصوب شد، جایی که او تا سال 2013 به تدریس تاریخ طراحی و تئوری طراحی پرداخت.مایکل ارلهوف در دانشگاه هانوفر (آلمان) تحصیل کرد و در آنجا دکترای خود را در ادبیات آلمانی و جامعه شناسی به پایان رساند. در طول تحصیل او همچنین به عنوان دستیار تهیه کننده در Staatstheater Hannover کار کرد.او یکی از اعضای مؤسس انجمن آلمانی در حوزه‌ی نظریه و تحقیقات طراحی و عضو شب...
دسته بندی های کتاب دانشنامه دیزاین
قسمت هایی از کتاب دانشنامه دیزاین (لذت متن)
اصطلاح «دیزاین شخصیت» بیشتر در زمینۀ فیلم های انیمیشنی، کمیک ها و بازی ها به کار می رود که در آن ها یک یا چند شخصیت داستانی وجود دارد که قرار است مخاطب آن ها را بشناسد. در دیزاین شخصیت، علاوه بر اینکه ظاهر جسمانی شخصیت باید دیزاین شود، گاه الگوهای کلامی، زبان بدنی، اطوارها و دیگر ویژگی های شخصیت نیز مشخص می شود. دیزاین کامل شخصیت در چنین زمینه هایی از مراحل مهم فرایند تولید است و ممکن است در نهایت در موفقیت یا شکست محصول نهایی در بازار تعیین کننده باشد. دیزاینرهای شخصیت از انواع تکنیک ها استفاده می کنند که اغلب آن ها در جهت بازنمایی فیگوراتیو است. در انیمیشن های سه بعدی، شخصیت ها با استفاده از روش های سه بعدی مثل ماکت، مدل سازی شخصیت و ردیابی حرکت دیزاین می شوند. در سال های اخیر، از آنجا که گسترش اینترنت باعث افزایش علاقه به این رشته شده است، تعریف دیزاین شخصیت طوری وسعت پیدا کرده که هر نوع دیزاین شخصیت خارج از عرصۀ صنایع فیلم، کمیک و بازی را هم شامل می شود. اخیرا «جشنوارۀ پیکتوپلاسما» پا گرفته که تحولات و پیشرفت های جدید در زمینۀ دیزاین شخصیت را عرضه می کند.