کتاب عصر جدید

Asre Jadid
خوانشی از مفاهیم و راهبردهای بیانیه گام دوم
کد کتاب : 62754
شابک : 978-6226270106
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 208
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2019
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 7
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب عصر جدید اثر محمدمهدی میرباقری

بر اساس «بیانیۀ گام دوم»، انقلاب اسلامی یک حرکت تمدنی بود که انسداد تاریخی بعد از رنسانس را شکست و عصر جدیدی را آغاز نمود. این بیانیه، انقلاب اسلامی را در چنین مقیاسی شناسایی می‌کند و شاخص‌های جدیدی برای ارزیابی موفقیت‌ها و کاستی‌های آن ارائه می‌دهد.
«بیانیۀ گام دوم» سرسلسلۀ اسنادی است که علمای شیعه برای راهبری حوادث اجتماعی تنظیم کرده‌اند. این سند رفیع‌تر از کتاب «تنبیه‌الامّه» علامه نائینی و اندیشهٔ اجتماعی بزرگانی چون شهید مطهری و شهید صدر است؛ چون آن‌ها در مقام راهبری یک انقلاب تمدنی در مقیاس جهانی نبودند.
«بیانیۀ گام دوم» باید مستندسازی و تئوریزه شود و بر محور آن، نظریه‌پردازی و راهبردنگاری و گفتمان‌سازی صورت گیرد و نیز مبنای برنامه‌نویسی و برنامه‌ریزی قرار گیرد و اسناد بالادستی با آن هماهنگ شوند. همچنین باید یک «قرارگاه» شکل گیرد که مبتنی بر این سند، نسل جوان آتش به اختیار را هماهنگ کند و سامان دهد.

کتاب عصر جدید

محمدمهدی میرباقری
سید محمدمهدی میرباقری (زادهٔ ۱۳۴۰ در قم)، روحانی ایرانی، رئیس فرهنگستان علوم اسلامی قم و از نظریه‌پردازان در باب نسبت بین علم و دین است. او معتقد به جهت‌داری علوم از نظر معرفت‌شناختی است که براساس آن می‌توان علوم را به دینی و غیردینی تقسیم کرد. وی در اسفند ۱۳۹۴ از سوی مردم استان البرز به عنوان نماینده این استان در مجلس خبرگان رهبری انتخاب شد. او از مدرسین دروس خارج فقه نیز به‌شمار می‌رود.
دسته بندی های کتاب عصر جدید