کتاب برای تاریخ می گویم 3

I say for history
(خاطرات محسن رفیق دوست (1388-1378))
کد کتاب : 30869
شابک : 978-6001758959
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 324
سال انتشار شمسی : 1400
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب برای تاریخ می گویم 3 اثر سعید علامیان

جلد سوم کتاب «برای تاریخ می‌گویم» نوشته "سعید علامیان" است که توسط نشر "سوره مهر" منتشر شده است. این کتاب در واقع خاطرات محسن رفیق دوست را در بین سالهای 1378 تا 1388 را بازگو می کند. ازین حیث این کتاب لحنی دلنشین و صمیمانه دارد که خواننده به خوبی می تواند با آن ارتباط برقرار کند. این کتاب خاطرات محسن رفیق دوست اولین و آخرین وزیر سپاه جمهوری اسلامی می باشد. این بخش از خاطرات به دهه سوم انقلاب اختصاص دارد. رفیق ‌دوست در این بخش، به بیان خاطرات سال‌ های 78 تا 88 می‌ پردازد. بخشی از خاطرات این اثر به خاطرات راوی درباره اتفاقات سال 88 اختصاص دارد. این کتاب به روش پرسش و پاسخ تدوین شده و سوالات مطرح شده از سوی نگارنده در آن با مطالعه دقیق آرشیو مطبوعات و خاطرات برخی از چهره‌های انقلابی حاصل شده است که جامعیت کتاب را دوچندان کرده است.

کتاب برای تاریخ می گویم 3

سعید علامیان
سعید علامیان به سال 1334 در تهران به دنیا آمد. در فروردین سال 1360 حرفه روزنامه نگاری را در روزنامه جمهوری اسلامی شروع کرد که تا سال 1368 ادامه یافت. او در این مدت صفحه جبهه و جنگ را در آن روزنامه تأسیس کرد و به عنوان خبرنگار در جبهه ها حضور یافت. علامیان در مهرماه سال 1367 در میان هنرمندان برگزیده هشت سال دفاع مقدس، لوح زرین پیام امام خمینی(ره)، دیپلم افتخار و نشان طلای یادبود مجتمع هنر و ادبیات دفاع مقدس را در رشته خبرنگاری دریافت کرد. او پس از جنگ، کار در مطبوعات را دنبال کرد، که از جمله ه...
قسمت هایی از کتاب برای تاریخ می گویم 3 (لذت متن)
«انقلابیون قدیمی به او تدارکاتچی انقلاب لقب داده اند، اما خودش می گوید: «من در این انقلاب سمتی انتخاب کردم که هیچ کس نمی تواند مرا از این سمت عزل بکند؛ من عملۀ انقلابم.» در یکی از جلسات، قبل از شروع مصاحبه، صحبتی پیش آمد و از او شنیدم که می گفت: «در سال ۱۳۲۹، ده ساله بودم که در منزل مرحوم آیت الله کاشانی چای می دادم. در همان سن و سال، رفت وآمدهای مرحوم نواب صفوی و اطرافیانش را زیر نظر داشتم و دقیقا یادم است که با مرحوم کاشانی در مورد ترور رزم آرا و نخست وزیری مصدق صحبت می کردند.»