کتاب اندازه گیری سنجش و ارزشیابی در تربیت بدنی

Measurement delibertion
کد کتاب : 62943
شابک : 978-6005751888
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 352
سال انتشار شمسی : 1395
سال انتشار میلادی : 2016
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب اندازه گیری سنجش و ارزشیابی در تربیت بدنی اثر فریده هادوی

کتاب « اندازه گیری، سنجش و ارزشیابی در تربیت بدنی »، ضرورت اندازه گیری و ارزشیابی، آزمون های آمادگی جسمانی، آمارهای توصیفی و استنباطی، چگونگی استفاده از نرم افزار برای محاسبه داده ها و همچنین سازماندهی و مدیریت اجرای برنامه ها و نحوه استاندارد کردن نمره ها را مورد بررسی قرار می دهد.
برای بررسی هر متغیری و اینکه متخصصین تربیت بدنی و علوم ورزشی در حوزه های تغذیه، علم تمرین، حرکات اصلاحی و… از پیشرفت آگاهی یابند، نیاز به اندازه گیری داشته تا بر درستی برنامه ها و عملکردشان صحه گذارند. بنابراین اندازه گیری و ارزشیابی از اهمیت بسیار بالایی برای متخصصین، مربیان و معلمین این حوزه برخوردار است. ارزشیابی فعالیتی است که ماهیت آن آموزشی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است. به کمک ارزشیابی می توان مقایسه ای میان اهداف و عملکرد برنامه انجام داد. در بعد آموزشی، معلم یا مربی از طریق اندازه گیری و ارزشیابی قادر خواهد بود تا اهداف، محتوای برنامه و عملکرد خود و فراگیر را مورد سنجش قرار دهد.
کتاب « اندازه گیری، سنجش و ارزشیابی در تربیت بدنی » تألیف دکتر فریده هادوی، دکتر ابوالفضل فراهانی و علیرضا ایزدی، تلاش دارد تا ضرورت اندازه گیری و ارزشیابی، آشنایی با مفاهیم آن ها، آزمون های آمادگی جسمانی در دو بخش قابلیت های جسمانی و حرکتی و آزمون های مهارتی، آمارهای توصیفی و استنباطی، چگونگی استفاده از نرم افزار برای محاسبه داده ها و همچنین سازماندهی و مدیریت اجرای برنامه ها و نحوه استاندارد کردن نمره ها را به بحث بگذارد تا اساتید، دانشجویان و همچنین مربیان بتوانند از آن بهره ببرند.
این اثر در 9 فصل به « اندازه گیری و ارزشیابی »، « نمرات استاندارد »، «انتخاب آزمون»، «آمادگی جسمانی»، «آمادگی حرکتی»، «مهارت های ورزشی»، «مروری بر مفاهیم آماری و کاربرد نرم افزار SPSS در محاسبات مربوطه»، «سازماندهی و مدیریت» و «روش های نمره دادن» می پردازد.
نویسندگان این کتاب معتقدند که در چشم‌ انداز حرفه‌ای در زمینه حرکت شناسی، عملکردهای ورزشی، فعالیت های بدنی، ارتقاء سلامتی و آمادگی جسمانی و ب طور کلی صنعت ورزش، باید با مفهوم اندازه‌گیری، آزمون‌گیری و ارزشیابی آشنا بود، زیرا اخذ تصمیمات درست منوط به درک عمیق این مفاهیم است. دانشجویان، قهرمانان، مربیان و مشتریان ممکن است با این سوال مواجه شوند که بهترین ابزار یا وسایل برای اندازه‌گیری کدام است و چگونه می‌توان اطلاعات به دست آمده را تفسیر کرد و بالاخره ارزشیابی عملکرد چگونه باید صورت گیرد؟ بدون توجه به حیطه تخصصی افراد، یکی از مهمترین مسائل مورد توجه در حیطه ورزش و تربیت بدنی، آشنایی با بهترین ابزار، وسایل، آزمون ها و شیوه‌های تفسیر اطلاعات ب دست آمده است.

کتاب اندازه گیری سنجش و ارزشیابی در تربیت بدنی

دسته بندی های کتاب اندازه گیری سنجش و ارزشیابی در تربیت بدنی