کتاب عملکرد قلبی- ریوی

Exercise cardiopulmonary function in cardiac patients,
(طی فعالیت ورزشی در بیماران قلبی)
کد کتاب : 62969
مترجم :
شابک : 978-6006904931
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 384
سال انتشار شمسی : 1393
سال انتشار میلادی : 2012
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب عملکرد قلبی- ریوی اثر مایکل اس ساجیو

پروفسور مایکل اس.ساجیو، نویسنده‌ی این کتاب است و با توجه به مطالب فوق، به نظر می‌رسد این کتاب در نوع خود بی‌نظیر باشد. این کتاب، طیف گسترده‌ای از مسائل مربوط به فیزیولوژی ورزشی را در بر می‌گیرد و با دو رویکرد ورزشی و تخصصی قلب نگارش شده است و به همین دلیل تمامی جوانب مد نظر بوده است. متن، عمدتا شامل تغییرات فیزیولوژیکی طی فعالیت ورزشی در زمینه سلامتی و بیماری‌ها می‌باشد و همزمان به پیری و تغییرات فیزیولوژیکی در زمان استراحت نیز توجه شده است. این کتاب درسی برای دانشحویان و فارغ‌التحصیلان پزشکی، دانشجویان و محققان ورزشی، متخصصان پزشکی – ورزشی، مربیان ورزشی و درمانگرهای ورزشی توصیه می‌شود.

مطالب این کتاب، یک نگاه کامل بر عملکرد قلبی – ریوی طی فعالیت ورزشی در بیماران قلبی و افراد سالم دارد. بخش عمده‌ای از موضوعات کتاب با فعالیت ورزشی و تاثیر آن بر روی دستگاه قلبی و یک بخش بسیار جزئی نیز به فیزیولوژی قلبی اختصاص داده شده است. این رویکرد بر این فرض است که خواننده با فیزیولوژی پزشکی، به ویژه دستگاه قلبی – ریوی آشنا است.

بخش قابل توجهی از اشکال برای اولین بار استفاده و برای این کتاب آماده شده است و قبلا در هیچ مقاله یا کتابی منتشر نشده است. بحث‌ها عمدتا از مقالات اساتید برجسته و تا حدود کمی نیز از کتاب‌های فیزیولوژی ورزشی گرفته شده است.

موضوعات ارائه شده در این کتاب را می‌توان برای دوره‌های تدریس در ارتباط با مشکلات قلبی و برطرف کردن این مشکلات از طریق فعالیت بدنی مورد استفاده قرار داد. همچنین در این کتاب به پاسخ قلبی – ریوی به انواع فعالیت ورزشی در افراد سالم نیز پرداخته شده است. برای درک آسیب شناسی، دانستن پاسخ‌های درست ضروری است. در این کتاب از جدیدترین مقالات محققان برجسته در این زمینه استفاده شده است.

کتاب عملکرد قلبی- ریوی