کتاب اخلاق

Ethics
رویکردی کثرت گرایانه به نظریۀ اخلاق
کد کتاب : 63083
مترجم :
شابک : 978-6226420464
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 780
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1994
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب اخلاق اثر لارنس هینمن

در زندگی چیزهای زیادی هست که می‌توانیم از مطالعۀ آنها چشم بپوشیم، بدون اینکه عواقب ناگواری برای ما داشته باشد. علم اخلاق اما بسیار شبیه به دانش تغذیه است: همان‌گونه که ناچاریم به‌گونه‌ای عمل کنیم که سلامت جسمی ما تأمین شود، به همان شکل، ناگزیر به رفتارهایی هستیم که به سعادت خودمان و دیگران بینجامد. هرکدام از سنت‌های اصلی اخلاق حقایقی مهم دارند که در درک ما از زندگی اخلاقی نقش دارند، حتی اگر هیچ‌کدام از آنها نتوانند تمام حقایق مربوط به زندگی را در خود داشته باشند. در این کتاب، هر رویکرد با این حال‌وهوا بررسی و پرسیده می‌شود که این سنت چگونه می‌تواند زندگی اخلاقی را روشن‌تر کند.
اخلاق: رویکردی کثرت‌گرایانه به نظریۀ اخلاق، درآمدی جامع و آسان‌فهم بر مهم‌ترین سنت‌ها و مکاتب اخلاقی است، ازجمله اخلاق فضیلت، سودگرایی و وظیفه‌گرایی. کتاب در چهارچوب کلی طرحی کثرت‌گرایانه نوشته شده است و این به خواننده در درک ارتباط میان نظریه‌ها و مکاتب اخلاقی مختلف کمک می‌کند. کتاب در کنار نظریه‌های اخلاقی مختلف، مثال‌هایی از زندگی روزمره و موقعیت‌های اخلاقی ملموس ارائه می‌کند تا از این طریق قضاوت اخلاقی خواننده را بسنجد و او را با نتایج اتخاذ رویکردهای اخلاقی در عمل آشنا سازد.

کتاب اخلاق

لارنس هینمن
لارنس هینمن (Lawrence M. Hinman) (متولد ۲۶ سپتامبر ۱۹۴۲) فیلسوف آمریکایی و استاد بازنشستهٔ دانشگاه سن دیگو است. پژوهش‌های او عمدتاً در حوزهٔ فلسفهٔ اخلاق است. کتاب او تحت‌عنوان اخلاق: رویکردی کثرت‌گرایانه به نظریهٔ اخلاق به فارسی ترجمه شده‌است.