کتاب کارل مارکس

Karl Marx
3 جلدی
کد کتاب : 63256
شابک : 978-9648898255
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 528
سال انتشار شمسی : 1392
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : ---
تعداد جلد : 3

معرفی کتاب کارل مارکس اثر مرتضی محیط

کارل هاینریش مارکس فیلسوف، اقتصاددان، تاریخ‌نگار، جامعه‌شناس، نظریه‌پرداز سیاسی، روزنامه‌نگار و سوسیالیست انقلابی آلمانی بود. او در شهر تری‌یر در آلمان متولد شد و در دانشگاه به تحصیل حقوق و فلسفه پرداخت. در ۱۸۴۳ با جنی فون وستفالن ازدواج کرد و به دلیل نوشته‌های سیاسی‌اش، از او سلب تابعیت شد و به همین جهت دهه‌ها به همراه همسر و فرزندانش در تبعید در لندن زندگی کرد. در لندن، او با همکاری فریدریش انگلس به بسط اندیشه‌هایش پرداخت، نوشته‌هایش را منتشر کرد و در کتابخانه موزه بریتانیا به تحقیق پرداخت. معروف‌ترین نوشته‌های او مانیفست حزب کمونیست (چاپ ۱۸۴۸) و اثر سه جلدی سرمایه (۱۸۶۷–۱۸۸۳) هستند. تفکرات سیاسی و فلسفی مارکس تأثیری شگرف بر تاریخ روشنفکری، اقتصادی و سیاسی دوره‌های پس از او گذاشت و نام او به شکل صفت، اسم عام و نام مکتب اجتماعی به کار می‌رود.
مارکس با بررسی ساختار جوامع امروزی معتقد بود طبقه حاکم یا همان بورژوازی(سرمایه داران و سیاستمداران) سرمایه تولید شده توسط پرولتاریا(قشر مولد تولید ثروت مانند کشاورزان و کارگران) را به شکل نوین میدزدند و این موضوع را برای نخستین بار در طول تاریخ تحت عنوان (استثمار پرولتاریا) بیان کرد.
کتاب حاضر زندگی و آثار مارکس را تا اوایل سال 1848 در بر می¬گیرد. هدف این کتاب آن بوده است که ضمن دنبال کردن دیدگاه مارکس و تکامل آن در مراحل مختلف فعالیت سیاسی¬اش از طریق نقل وسیع بخش¬های اصلی نوشته¬های او، به زندگی خصوصی و شخصی او هم اشاره کند. به قول مک للن «تظاهر به انعکاس تصویری بی¬طرفانه از زندگی هرکسی کاری ناممکن است- چه رسد به زندگی مارکس» با این همه کوشش این بوده است که این نقص با نقل بخش¬های هرچه وسیع¬تری از آثار او تا جای ممکن جبران شود.

کتاب کارل مارکس

مرتضی محیط
مرتضی محیط (متولد ۱۳۱۴ در شوشتر خوزستان) نویسنده و پژوهش‌گر چپ‌گرای ایرانی مقیم کالیفرنیا است. حوزهٔ فعالیت او بیشتر در زمینهٔ مسائل سیاسی، اجتماعی و اقتصادی است. وی از حامیان جنبش سبز و از مخالفان حملهٔ نظامی به ایران است و آن را با هدف نابودی ایران تحت عنوان دخالت بشردوستانه می‌داند.