کتاب دایره المعارف مصور سفر در تاریخ

Timelines of Everything
کد کتاب : 63693
مترجم :
شابک : 978-6008269809
قطع : رحلی
تعداد صفحه : 328
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2018
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب دایره المعارف مصور سفر در تاریخ اثر دورلینگ کیندرزلی


13 میلیارد سال تاریخ را با نشستن در خانه ی خود کاوش کنید! در زمان سفر کنید و کشف کنید که چگونه برخی از بزرگترین رویدادهای جهان رخ داده است.
از بیگ بنگ تا عصر دیجیتال، این دایره المعارف بصری باورنکردنی برای کودکان تقریبا همه چیزهایی را که تا به حال در تاریخ اتفاق افتاده است به شما نشان می دهد.
با سفر در بیش از 130 جدول زمانی خیره کننده، تاریخچه ی جهان زنده می شود. مملو از عکس ها و تصاویر فوق العاده، همراه با متن آموزنده و حقایق سرگرم کننده. این کتاب از تاریخ ظهور و سقوط امپراتوری ها را پوشش می دهد تا پیشرفت های علمی و اختراعات پیشگامانه ای که زندگی ما را تغییر داد.
این کتاب آموزشی روشی تخیلی برای به تصویر کشیدن تاریخ جهان برای کودکان 8 سال و بالاتر است. در طول صفحات، فرزند شما با خونخوارترین دزدان دریایی تمام دوران ملاقات می کند و آنچه را که در طوفان باستیل اتفاق افتاده است، کشف می کند. این یک کتاب فوق العاده برای خوانندگان جوان با کنجکاوی طبیعی در مورد تاریخ در سراسر جهان است.
مکان خود را در جهان بیابید و درک کنید که در کجا قرار دارید. چه بخواهید تاریخ سینما، مد، هوانوردی یا جاسوسی را کشف کنید. چیزی برای همه در این راهنمای باشکوه در طول تاریخ جهانی وجود دارد!
تاریخچه همه چیز… همیشه!
این کتاب مرجع جذاب داستان طیف متنوعی از موضوعات در طول تاریخ را در قالب گرافیکی به راحتی هضم می کند! بعد از اینکه بچه‌هایتان در این کتاب فرو رفتند، دیگر هرگز نخواهید شنید که از کلمات «تاریخ» و «خسته‌کننده» در یک جمله استفاده کنند.

کتاب دایره المعارف مصور سفر در تاریخ

دورلینگ کیندرزلی
دورلینگ کیندرزلی (Dorling Kindersley، که به شکل مخفف DK نیز نوشته می‌شود) موسسه‌ای انتشاراتی در بریتانیا است که به چاپ و نشر کتاب‌های مرجع برای کودکان و بزرگ‌سالان در ۵۱ زبان گوناگون می‌پردازد. این موسسه بخشی از بنیاد پنگوئن راندوم هاوس است که پیشتر از یکی شدن دو گروه پنگوئن و راندم هاوس شکل گرفته بود.این انتشارات در سال ۱۹۷۴ گشایش یافت و گستره وسیعی از موضوعات را از جمله سفر، هنر و صنایع دستی، کسب و کار، تاریخ، بازی، آشپزی، تاریخ طبیعی، و غیره پوشش می‌دهد. دورلی...
قسمت هایی از کتاب دایره المعارف مصور سفر در تاریخ (لذت متن)
ویرانی پمپیی با قدرت گرفتن امپراتوری روم، شهرهای کوچک و بزرگی پدید آمدند، از جمله پمپیی و هرکولانیوم در جنوب ایتالیا که در دامنه های کوه وزوو پا گرفتند و شکوفا شدند. اما در 24 آگوست 79 م. این کوه آتش فشانی ناگهان فوران کرد و 15000 شهروند رومی از همه جا بی خبر زیر خاکستر مدفون شدند. آتش فشان فعال حدود سال 62 م. خلیج ناپل زنجیره ای از زلزله های ویرانگر را تجربه می کند که نتیجه ی انباشته شدن گاز درون کوه وزوو هستند. مردم شهرهای هرکولانیوم در ۷ کیلومتری و پمپیی در ١٠ کیلومتری جنوب شرقی این منطقه هم لرزه های شدید زلزله ها را حس می کنند. هفده سال بعد، در آگوست ٧٩ م. گدازه های درون مخروط اصلی کوه وزوو سخت و جامد می شوند و گاز بیشتری انباشته می شود و به چند روز زمین لرزه ی شدید می انجامد. ابری در آسمان در ٢۴ آگوست، دانشمندی ١٨ ساله به نام پلینی پسر در بندر میسنیوم در ٣٠ کیلومتری غرب کوه وزوو متوجه ابرهای عظیمی می شود که از قله ی خاموش کوه راهی آسمان شده اند. فقط کمی از ظهر گذشته، ستون بلندی از خاکستر و سنگ و گاز داغ با بیش از ٢٠ کیلومتر ارتفاع سر به آسمان می کشد. باد خاکستر و غبار بسیار داغ را به پمپیی در جنوب شرقی می برد. کمی بعد، گازهای سمی هم از آتش فشان لرزان فوران می کنند و قطعه سنگ های آتش فشانی سبک وزن معروف به سنگ پا به سر شهروندان غافلگیر شده ی پمپیی می بارند. مردم وحشت زده دارایی های ارزشمندشان را جمع می کنند و به طرف ساحل می روند تا شاید راه فراری پیدا کنند.