کتاب روشنفکر و مسئولیت او در جامعه

Intellectual
کد کتاب : 65033
شابک : 978-6005365108
قطع : جیبی
تعداد صفحه : 112
سال انتشار شمسی : 1390
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب روشنفکر و مسئولیت او در جامعه اثر علی شریعتی

موضوع کتاب حاضر، طرح نظریه‌های دکتر «علی شریعتی» پیرامون وظایف و مسئولیت‌های روشنفکران در جامعه است. این کتاب، مشتمل بر یک سخنرانی با عنوان «روشنفکر و مسئولیت او در جامعه» یک دست‌نوشته با نام «روشنفکر مسئول کیست؟» از دکتر علی شریعتی است. شریعتی ذیل این عناوین می‌کوشد تعریفی از روشنفکری ارائه دهد و تفاوت روشنفکر با دانشمند و سیاستمدار را به مخاطب تفهیم نماید. از جمله سرفصل‌های مباحث کتاب می‌توان به این موارد اشاره کرد: «روشنفکر اصل و روشنفکر کپیه»؛ «مسخ یا وارونگی مفاهیم»؛ «ملیت‌گرایی»؛ «نسبیت حقایق اجتماعی»؛ «علم‌پرستی روشنفکر»؛ «تهاجم و تدافع و نهضت رنسانس»؛ «یثرب، خاستگاه تمدنی جوشان» و «روشنفکر مسئول کیست؟».

علی شریعتی مزینانی مشهور به دکتر علی شریعتی استاد تاریخ، سخنران، نویسنده، اسلام‌شناس، جامعه‌شناس و پژوهشگر دینی اهل ایران بود. او از مبارزان و فعالان مذهبی و سیاسی و از نظریه‌پردازان انقلاب اسلامی ایران بود. شریعتی نگرشی نوین به تاریخ و جامعه‌شناسی اسلام عرضه کرد. او بازگشت به تشیع حقیقی و انقلابی را نیرویی برای تحقق عدالت اجتماعی قلمداد می‌کرد.

کتاب روشنفکر و مسئولیت او در جامعه

علی شریعتی
علی شریعتی مَزینانی، مشهور به دکتر علی شریعتی (زادهٔ ۲ آذر ۱۳۱۲ در روستای مزینان، سبزوار – درگذشت ۲۹ خرداد ۱۳۵۶ در ساوت‌همپتون، انگلیس) نویسنده، جامعه‌شناس و پژوهشگر دینی اهل ایران، از مبارزان و فعالان مذهبی و سیاسی و از نظریه‌پردازان انقلاب اسلامی ایران بود. شریعتی نگرشی نوین به تاریخ و جامعه‌شناسی اسلام عرضه کرد. او بازگشت به تشیع حقیقی و انقلابی را نیرویی برای تحقق عدالت اجتماعی قلمداد می‌کرد. شریعتی، علاوه بر شهرت زیادش برای سهم داشتن در انقلاب ایران، به&zwn...
دسته بندی های کتاب روشنفکر و مسئولیت او در جامعه