کتاب این پنج کوبایی

The Cuban Five
آن ها کیستند، چرا علیه شان پاپوش دوزی شد، چرا باید آزاد شوند
کد کتاب : 65248
مترجم :
شابک : 978-9645783295
قطع : رحلی
تعداد صفحه : 128
سال انتشار شمسی : 1393
سال انتشار میلادی : 2011
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

معرفی کتاب این پنج کوبایی اثر مری آلیس واترز

"ما پنج سربازیم که آگاهانه و با افتخار در سنگری ایستاده‌ایم. پنج انسان که انتخاب کرده‌اند تا برای هدفی قدعلم کنند، بجای آنکه بیهوده به ذلت تن در دهند."

رنه گنزالز

"ما می‌دانیم که حق با ماست. اما، برای آنکه پیروز شویم، لازم است که یک هیأت منصفه‌ی میلیونی، حقیقت را به اطلاع مردمان جهان برساند."

هراردو هرناندز

هراردو هرناندز، رامون لابانینو، آنتونیو گوئررو، فرناندو گنزالز و رنه گنزالز، پنج کوبایی هستند که دولت ایالات متحده در سال 1998 آن‌ها را دستگیر کرد. در یک دادگاه فدرال در میامی محاکمه و به جرم اتهامات کاذب جاسوسی محکوم شدند و بیش از پانزده سال در ایالات متحده زندانی بوده‌اند.

اقدامات به اصطلاح جنایی آن‌ها چه بوده است؟ آن‌ها با افتخار پذیرفتند که سازماندهی کرده بودند تا در میان گروه‌های مسلح ضدانقلابی کوبایی ـآمریکایی، که با مصونیت در خاک ایالات متحده فعالیت می‌کنند، نفوذ کنند. با افتخار، پنج دهه فعالیت‌های بمب‌گذاری، ترور و سایر حملات مسلحانه علیه مدافعین انقلاب کوبا را افشا کردند. با افتخار از حق مردم کوبا برای جلوگیری از وقوع چنین نقشه‌های کشنده‌ای دفاع کردند. با افتخار در محضر دادگاه پذیرفتند که برای دولت انقلابی کوبا کار می‌کردند تا به چنین اهدافی دست پیدا کند. این کتاب حقایق را تشریح می‌کند. شرح می‌دهد که چرا برای هراردو، رامون، آنتونیو، فرناندو و رنه، پاپوش‌دوزی شد. چرا باید آزاد باشند. و چرا عزت و صداقت انقلابی‌شان همه‌جا سرمشق آن‌هایی شده است که در بیان ارزش خود به مثابه انسان‌های زحمتکش پافشاری می‌کنیم و حاضر نیستیم صرفآ دنیایی را که سرمایه‌داری بر ما تحمیل می‌کند، بپذیریم.

کتاب این پنج کوبایی