کتاب کارخانه اسلحه سازی داوود داله

Arms factory
کد کتاب : 65526
شابک : 978-6226082877
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 120
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب کارخانه اسلحه سازی داوود داله اثر محمدرضا شرفی خبوشان

کتاب «کارخانه‌ی اسلحه‌سازی داوود داله»، روایتی از کودکان و نوجوانانی است که فضای جنگ تحمیلی را در زندگی‌شان تجربه کرده‌اند. ماجرای این کتاب با پسر نوجوانی به نام داوود شروع می‌شود که عاشق ساختن داله تیرکمان است. داله به‌معنای دو شاخه‌ای به‌شکل ۷ است که برای تیرکمان سنگی مورد استفاده قرار می‌گیرد. شخصیت اصلی داستان به‌دلیل اینکه کارش جمع‌آوری داله تیرکمان سنگی است به داوود داله معروف است. هر بخش از این کتاب به نام یکی از داله‌هایی است که داوود ساخته است. یکی از داله‌ها به نام دختری است که محبوب داوود است و همراه خانواده‌اش به‌خاطر جنگ از ایران می‌روند.
در این کتاب از شیطنت‌ها، شیرین‌کاری‌ها و ترس‌های نوجوانان در فضای جنگ تحمیلی آگاه می‌شوید. شخصیت اصلی داستان با ماجراهایی روبه‌رو می‌شود که مجموعه‌ی این ماجراها، خواننده را متوجه رخداد بزرگ‌تری می‌کند. نویسنده در این رمان به‌طور ضمنی به فضای زندگی ایرانی در دهه‌ی شصت و ماجرای ساقط کردن هواپیمای ایرانی از سوی آمریکا در اواخر جنگ تحمیلی می‌پردازد.
کتاب «کارخانه‌ی اسلحه‌سازی داوود داله» نوشته‌ی محمدرضا شرفی خبوشان است و انتشارات شهرستان ادب آن را منتشر کرده است. این اثر در رده‌ی رمان نوجوان قرار می‌گیرد.

کتاب کارخانه اسلحه سازی داوود داله

محمدرضا شرفی خبوشان
محمدرضا شرفی خبوشان، نویسنده ، شاعر و مدرس ادبیات فارسی ، متولد 1357 ،اهل ورامین است که پیش از انتشار رمان «عاشقی به سبک ون گوک»، مجموعه داستان «بالای سر آب ها» و رمان «موهای تو خانه ماهی هاست» را در زمینه داستانی و همچنین مجموعه های «از واژه ها تهی» و «نامت را بگذار وسط این شعر» را در زمینه شعر منتشر کرده بود. مجموعه داستان «بالای سر آب ها»ی شرفی خبوشان، برنده کتاب سال دفاع مقدس و کتاب «موهای تو خانه ماهی هاست&raqu...
دسته بندی های کتاب کارخانه اسلحه سازی داوود داله