کتاب مرمت شهری

Urban renovation
تعاریف، نظریه ها، تجارب، منشورها و قطعنامه های جهانی، روش ها و اقدامات شهری
کد کتاب : 65563
شابک : 978-9640346501
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 228
سال انتشار شمسی : 1399
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 10
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب مرمت شهری اثر سیدمحسن حبیبی

تجزیه نوگرایانه ی مرمت شهری در پی پاسخگویی به فوریت های ناشی از فرسودگی کالبدی و عملکردی بوده است اما از توجه به خاطره سازی شهری و فضاهای شهری غافل مانده است و فراموش نموده که شهر خاطره را می سازد و خاطره به شهر شکل می بخشد و همین باعث شکست این اندیشه های نوگرایانه گردید.
در مرمت شهری هرگز نباید فراموش کرد که خاطره صحنه ای است برای پیوند مجدد و به حال آوردن گذشته و در مرمت شهری تلاش لر این است که به بافت های کهن اندیشه ای نو را تزریق کرد. و به این ترتیب شهروند را در شهر و خاطره سازی درگیر نمود و به این ترتیب شهروند بتواند در هر چیزی جنبه ای تمثیلی بیابد و حتی شهر تبدیل به یک صحنه ی نمایش شود که شهروند هر لحظه در آن نقش دوگانه ی بازیگر و تماشاگر را داشته بشد در این حالت شهر و شهروند در حال تنیدن خاطرات خواهند بود.

کتاب مرمت شهری

سیدمحسن حبیبی
سید محسن حبیبی (زاده ۳۰ مرداد ۱۳۲۶ – درگذشته ۶ مهر ۱۳۹۹)، استاد تمام در رشته شهرسازی در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران بود. برخی نشریات از او با عنوان «پدر شهرسازی ایران» یاد کرده‌اند.محسن حبیبی در سال ۱۳۲۶ در کرمانشاه زاده شد. او دیپلم متوسطه را در رشته ریاضی از دبیرستان شاپور کرمانشاه گرفت و دارای دو مدرک در مقطع کارشناسی ارشد را در رشته‌های معماری و شهرسازی از دانشگاه تهران و دکترای شهرسازی از دانشگاه پاریس بود. حبیبی در سال ۱۳۶۰ (خورشیدی) از پایان‌نامه...
دسته بندی های کتاب مرمت شهری