کتاب من کی ام؟ و اگه این طوره، چندتا؟

Wer bin ich
کد کتاب : 67079
مترجم :
شابک : 978-6008091820
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 336
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2007
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

من کیستم؟ و آن وقت چند نفر
Who am I?
کد کتاب : 67592
مترجم :
شابک : 978-6003677371
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 408
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2007
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب من کی ام؟ و اگه این طوره، چندتا؟ اثر ریشارد داویت پرشت

‌این کتاب به چه موضوعاتی می‌پردازد؟‌
‌نویسنده‌ی این کتاب با ترکیب فلسفه‌ی کلاسیک و علوم اعصاب پیشرفته، با حداکثر سهولت خوانندگان را در انبوه‌ترین جنگل‌های گفتمان دانشگاهی راهنمایی می‌کند و موضوعاتی چالش‌برانگیز و تفرقه‌انگیز مانند شبیه‌سازی، خوردن حیوانات، اتانازی، اخلاق علم تولیدمثل، و آینده بشریت را واکاوی می‌کند.
کسی چه می‌داند؟ در پایان این سفر وحشیانه و سرگرم‌کننده، شاید بتوانید به مهم‌ترین سوال تاریخ پاسخ دهید:
من کی هستم؟
‌‌
قرار است چه پرسش‌هایی در این کتاب مطرح و به آنها پاسخ داده شود؟‌
حقیقت چیست؟ عشق چیست؟ آیا زندگی معنایی دارد؟ ریچارد دیوید پرشت که به «میک جگر کتاب‌های غیرداستانی» شهرت دارد، به سراسر جهان سفر کرده است تا به دنبال پاسخ باشد و اودیسه‌ی او به یکی از کتاب‌های مورد بحث در سراسر جهان تبدیل شده است.


این کتاب از چه بخش‌هایی تشکیل شده است:
من کیستم؟ و آن وقت چند نفر» به سه بخش تقسیم می‌شود: چه می‌توانم بدانم؟ چه باید بکنم؟ چه امیدی می‌توانم داشته باشم هر بخش از فصل‌های کوتاهی تشکیل شده است که هر کدام یکی از سوالات واقعا مهم و بنیادین در مورد زندگی را مطرح می‌کند و همواره یک شخصیت کلیدی؛ یک فیلسوف وجود دارد که بیشتر اوقات این سوال را مورد بررسی قرار می‌دهد.


مخاطب این کتاب چه کسانی هستند؟‌
تمام کسانی که به‌ هر نوعی درگیر پرسش‌های کلی و مهم زندگی هستند بالقوه می‌توانند مخاطب این کتاب باشند. آن‌ها که یافتن معنای زندگی برایشان اهمیت دارد، آن‌ها که با پرسش‌های هویتی درگیرند و می‌خواهند بدانند چه کسی هستند و برای چه کاری پا به این جهان گذاشته‌اند. تمام افرادی که در زندگی با پوچی، بی‌هدفی و یا بی‌انگیزگی در زندگی‌شان دست‌به‌گریبان بوده یا هستند، خواندن این کتاب می‌تواند برایشان مشکل‌گشا باشد.

کتاب من کی ام؟ و اگه این طوره، چندتا؟

ریشارد داویت پرشت
ریشارد داویت پرشت (زاده 8 دسامبر 1964) فیلسوف آلمانی و نویسنده کتاب های موفق علمی محبوب در مورد مسائل فلسفی است. او مجری برنامه تلویزیونی "Precht" در ZDF است.او استاد افتخاری فلسفه در دانشگاه لوفانا لونبورگ و استاد افتخاری فلسفه و زیبایی‌شناسی در دانشگاه موسیقی هانس آیسلر در برلین است. از آنجا که موفقیت بزرگ با Wer bin ich – und wenn ja, wie viele? (من کی هستم – و اگر چنین است، چند نفر؟)، کتاب‌های او درباره موضوعات فلسفی یا سیاسی-اجتماعی پرفروش شدند.
قسمت هایی از کتاب من کی ام؟ و اگه این طوره، چندتا؟ (لذت متن)
همان‌ طور که بسیاری از مذهبیون و فیلسوف‌ها معتقدند، اگر اساسا پرهیز از رنج را مقدم بر جست‌وجوی لذت بدانیم، به بیراهه رفته‌ایم. همچنین «قناعت» که مزیت‌هایش آن را بسیار ستودنی ساخته، برای کسانی مناسب است که سنی از آن‌ها گذشته و در زندگی به دستاوردهای زیادی رسیده‌اند؛ قناعت برای جوانان که هنوز به دنبال یافتن چراغ راهنما در زندگی هستند چندان وسوسه‌انگیز نخواهد بود.

وقتی در کتاب زندگی‌ام تعمق می‌کنم، آیا بیشتر روی بخش‌های امیدوارکننده تأمل می‌کنم یا قسمت‌های اندوهناک و کسل‌کننده؟ برخی مردم می‌توانند روی بخش درخشان زندگی تمرکز کنند، در حالی که دیگران غیر از عذاب و دلتنگی چیزی نمی‌بینند. یکی از راه‌های ممکن دسترسی به کتاب زندگی من، شناخت نقشی است که ذهنم در قضاوت احساساتم دارد. چرا روی چیزهای منفی انگشت می‌گذارم و ذهنم را به آن‌ها مشغول می‌کنم؟ شاید حرف زیادی درباره‌ی ادراکم از چیزهای منفی یا مثبت نداشته باشم، اما مطمئنا برای نحوه‌ی ارزیابی احساساتم تا اندازه‌ای آزادی دارم. این آزادی را می‌توان آموزش داد. نظم دادن و دستیابی به دیدگاه فرد درباره‌ی احساساتش در هنگام یا درست پس از تجربه‌ی آن‌ها چالشی بزرگ اما شدنی است.

عشق به‌معنای سیستم کاملی از وعده‌ها و انتظارات است. اطمینان از عشق این نوید را می‌دهد که فرد به این احساس اطمینان می‌کند و مسئولیت شخص مورد محبتش را بر عهده می‌گیرد و آماده است همچون عاشقی رفتار کند و تمام چیزهایی را که از نظر دیگران در جامعه‌ی ما حاکی از عاشقی است انجام دهد.