کتاب معرکه در معرکه

Mareke Dar Marekeh
کد کتاب : 67083
شابک : 978-9646061477
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 72
سال انتشار شمسی : 1401
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 7
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب معرکه در معرکه اثر داود میرباقری

"معرکه در معرکه" نمایشنامه‌ای است که توسط داوود میرباقری، کارگردان و نمایشنامه‌نویس برجسته ایرانی، نگاشته شده است. این اثر داستان تضاد و درگیری بین نیروهای خوب و بد را به تصویر می‌کشد، که شخصیت‌های آن به صورت پهلوان و لوطی به تن آمده‌اند.

داستان این نمایشنامه درباره دشمنی بی‌دلیل یک شخصیت به نام لوطی نسبت به پهلوان است. استاد پهلوان توسط یک زن و با دستکاری و توطئه لوطی به قتل می‌رسد. در ادامه داستان، این دو شخصیت تلاش می‌کنند شاگرد پهلوان را نیز به قتل برسانند تا او را از میان بردارند، اما با دخالت پهلوان، در انجام این نقشه موفق نمی‌شوند.

پهلوان، لوطی و زن در این نمایشنامه نمایانگر مفاهیم خاصی هستند. پهلوان نمایانگر خیر و نیکوکاری، لوطی نمایانگر شر و بدی، و زن نمایانگر عشق و عاشقی است. این نمایشنامه با تجسم این شخصیت‌های نمادین، مفاهیمی از جمله تضاد خیر و شر، نیکوکاری و بدی، عشق و انتقام را به تصویر می‌کشد و باعث جذب توجه مخاطبان شده است.

کتاب معرکه در معرکه

داود میرباقری
سید داوود میرباقری (زاده ۸ خرداد ۱۳۳۷) کارگردان، نویسنده و تهیه‌کنندهٔ ایرانی است.وی فارغ‌التحصیل مهندسی معدن از دانشگاه امیرکبیر تهران است. میرباقری پس از گذراندن یک دوره سه ساله هنرآموزی تئاتر در «تئاتر شهر» در سال ۱۳۵۹ فعالیتش در تئاتر و همزمان در تلویزیون را آغاز کرد. او اولین بار سینما را با نویسندگی و کارگردانی فیلم «آدم‌برفی» تجربه کرد. فیلمی که تا مدت‌ها توقیف بود و پس از رفع توقیف اکران شد. از مهمترین سریال‌های تلویزیونی وی سریال امام ...
قسمت هایی از کتاب معرکه در معرکه (لذت متن)
پهلوان در وسط صحنه که میدان معرکه است چمباتمه زده در هیئتی اسطوره ای. چند زنجیر و چند سنگ وزنه و یکی دو سینی پاره، چند قطعه چوب، یک پتو، یک پالان حمالی و یک طناب همه بساط اوست. شاگرد پهلوان در خطی عمود بر پهلوان نشسته و با ورود خضار به میدان معرکه آواز غربت می خواند. با روشن شدن صحنه شاگرد از غم غربت رها شده با خضار تماشاکننده همراه می شود.