کتاب کتاب مستطاب مثنوی الاطفال

Masnavi
کد کتاب : 67883
مترجم :
شابک : 978-9640365922
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 328
سال انتشار شمسی : 1394
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب مستطاب مثنوی الاطفال اثر جلال الدین محمد بلخی(مولانا)

این اثر گزیده ای است از داستان های مثنوی همراه با تصویر که در سال ۱۳۰۹ قمری به صورت چاپ سنگی در ۳۲۷ صفحه و به خط حاجی محمدرضا متخلص به صفا و ملقب به سلطان الکتاب در تهران چاپ شده است. همچنین در برگ پایانی کتاب آمده است: بر حسب فرمایش جناب جلالت نصاب بندگان آقای مفتاح الملک دام اقباله العالی تحریر این کتاب مستطاب مثنوی الاطفال سمت اختتام پذیرفت. این کتاب از حکایت پادشاه و کنیزک و طبیب غیبی آعاز شده و به حکایتی از سلطان محمود و دزدان خاتمه می‌یابد.
بازنوشته ‌های‌ متون کهن‌ یکی‌ از کارهای‌ شایان‌ توجه‌ در دوره‌ مشروطه است. از آغازگران‌ این‌ کار شیخ‌ محمّد حسن‌ تهرانی‌، مشروطه ‌خواه‌ مبارز و نماینده مجلس‌ اوّل‌ بود (مهذّب‌ مرزبان‌ نامه‌ ، 1323.ق‌ و مهذّب‌ کلیله‌ و دمنه‌، 1329.ق‌) و از ادامه‌ دهندگان‌ آن‌ محمّدبن‌ یوسف‌ مازندرانی‌ ملقّب‌ به‌ مفتاح‌الملک‌ با کتاب‌ مثنوی‌ الاطفال است‌. مثنوی الاطفال با هدفهای تربیتی برای کودکان به چاپ رسیده است.

کتاب کتاب مستطاب مثنوی الاطفال

جلال الدین محمد بلخی(مولانا)
جلال الدین محمد بلخی معروف به مولانا، مولوی و رومی، زاده ی 15 مهر 586 و درگذشته ی 4 دی 652 هجری شمسی، از مشهورترین و تأثیرگذارترین شاعران ایرانی است.جلال الدین محمد بلخی در بلخ زاده شد. پدر او مولانا محمد بن حسین، خطیبی معروف به بهاءالدین ولد و سلطان العلما، از بزرگان صوفیه و مردی عارف بود و نسبت خرقه ی او به احمد غزالی می رسید. وی در عرفان و سلوک سابقه ای دیرین داشت و چون اهل بحث و جدال نبود و دانش و معرفت حقیقی را در سلوک باطنی می دانست نه در مباحثات و مناقشات کلامی و لفظی، پرچمداران کلام و...