کتاب مرد رویاها

Man of dreams
کد کتاب : 6857
شابک : 978-9643377489
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 528
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2007
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 8
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب مرد رویاها اثر سید مهدی شجاعی

کتاب "مرد رویاها" توسط سید مهدی شجاعی به صورت یک فیلم‌نامه سریالی نگارش یافته است، اما تا کنون هیچ فیلم یا سریالی بر اساس آن تولید نشده است. داستان این کتاب با شروع به روایت دوران زندگی شهید چمران و همسر او در آمریکا آغاز می‌شود. در ادامه، اعتراض‌های شهید چمران به فعالیت‌های ساواک در آمریکا مورد بررسی قرار می‌گیرد. سید مهدی شجاعی به تجربیات نوجوانی شهید چمران نیز می‌پردازد و خاطراتی از گذشته‌اشان را توصیف می‌کند. در این کتاب، تاریخچه حضور چمران در مصر در دوران حکومت جمال عبدالناصر، ارتباط او با امام موسی صدر، و نیز داستان حضور او در لبنان و دریافت کمک‌های نظامی از جمال عبدالناصر برای آموزش نیروهای چریکی به تفصیل مورد بررسی قرار می‌گیرد.

سید مهدی شجاعی در سال ۱۳۳۹ در تهران به دنیا آمد و پس از گذراندن دوره دبیرستان، وارد دانشکده هنرهای دراماتیک شد و در زمینه تئاتر فعالیت کرد. او پس از تجربه‌های مختلف در این زمینه، تمرکز خود را به نمایشنامه‌نویسی و داستان‌نویسی اختصاص داد. همچنین، به مدت سال‌های زیادی مسئولیت‌های مهمی در روزنامه‌نگاری و انتشارات را برعهده داشته است.

سید مهدی شجاعی در طول سال‌های ۶۵ تا ۷۵ به عنوان داور در جشنواره‌های مختلف هنری و فرهنگی از جمله جشنواره فیلم فجر، تئاتر فجر و جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان فعالیت کرد. او تألیف مجموعه‌هایی از داستان‌های کوتاه و بلند نیز به خود اختصاص داده و از آثاری همچون "سانتاماریا"، "غیرقابل چاپ" و "سری که درد... می‌کند" بهره برده است.

در سال ۱۳۷۶، انتشارات "کتاب نیستان" را تأسیس نمود و به چاپ کتب در حوزه‌های مختلف ادبیات، دینی، مذهب و کودک و نوجوان می‌پرداخت. او همچنین پروژه‌های مختلفی همچون "گزیده ادبیات معاصر" را به اتمام رسانده و تعداد زیادی از کتب از هنرمندان و محققان کشور را منتشر کرده است.

کتاب مرد رویاها

سید مهدی شجاعی
سید مهدی شجاعی در سال ۱۳۳۹ در تهران به دنیا آمد و هفده سال بعد با دیپلم ریاضی، برای ادامه تحصیل در رشته تئاتر وارد دانشکده هنرهای دراماتیک شد. او در بدو ورود به دانشکده، گرایش کارگردانی تئاتر را برگزید و حدود سه سال نیز با همین گرایش پیش رفت و عموم واحدهای کارگردانی را پشت سر گذارد. در این زمان که به سن بیست سالگی رسیده بود، از میان مسیرهای مختلف پیش رو، نویسندگی را به عنوان حرفه برگزید. به همین جهت از رشته کارگردانی به نمایشنامه نویسی و ادبیات دراماتیک تغییر جهت داد و همچنین با اعلام انصراف ...
قسمت هایی از کتاب مرد رویاها (لذت متن)
سکانس شب داخلی بنیاد شهید چمران در تمام فضای سالن، عکس ها و نقاشی های شهید چمران به دیوار نصب شده و در اتاق های مختلف، فایل ها، کتاب ها، نوارها و آثار چمران به طور منظم و نامنظم، چیده و ریخته شده. نویسنده از عکس ها و آثار مختلف بازدید می کند و مهندس ادیب در حین حرکت برایش توضیح می دهد. مهندس ادیب: این بخش کوچیکیه از آنچه مورد نیاز شماست. نمی خوام بگم که برای جمع آوری آثار مربوط به دکتر تلاش کافی نشده یا سهل انگاری شده؛ می خوام بگم که در عین حال، شخصیت دکتر به گونه ای ست که امکان جمع آوری همه اطلاعات رو دشوار می کنه. نویسنده: (با تعجب) یعنی چی؟ مهندس ادیب: توضیحش دشواره؛ فقط وقتی که خودتون درگیر مقوله بشین، منظور منو می فهمین. نویسنده: خب بالاخره باید از یه جایی شروع کنم. (فکر می کند) مثلا... از حرف های دکتر. مهندس ادیب: هست. حرف ها و نوشته ها و سخنرانی های دکتر هست؛ ولی دکتر بیش از حرف، عمل از خودش باقی گذاشته. نویسنده: عمل یعنی کارهاش، رفتارش. اینها رو می شه از زبان کسانی که باهاش بودن استخراج و جمع آوری کرد. غیر از اینه؟ مهندس ادیب: تقریبا.