کتاب نمک کلام

Namak-e Kalam
(مجموعه ای از اشعار برگزیده در مضامین مختلف به صورت دوبیتی در ادبیات فارسی)
کد کتاب : 69120
شابک : 978-9647000925
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 784
سال انتشار شمسی : 1393
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب نمک کلام اثر علی اکبر رفوگران

این کتاب مجموعه‌ای از اشعار برگزیده از ده‌ها شاعر ایرانی از قرن سوم هجری تا دوره معاصر است که دو بیت از شعرها انتخاب و دسته‌بندی شده است.
رفوگران در این کتاب 36 مضمون مهم زندگی مادی و معنوی انسان را دستمایه قرار داده و از بین اشعار شعرای پارسی گوی، دو بیت از هر شعر را انتخاب و در بخش مربوط به هر کدام از این مضامین دسته‌بندی کرده است. این کتاب برای کسانی که به علت مشغله کمتر فرصت پرداختن به شعر را دارند بسیار مفید است؛ چرا که اشعار این کتاب می‌تواند نمک کلامشان در سخنرانی‌ها و مقالات را زیاد کند. جذابیت مهم دیگر این کتاب خود رفوگران است که از کارآفرینان و تجار موفق ایرانی و از پیشکسوتان کارخانه‌داری در ایران و بنیان‌گذار کارخانه بیک و مداد سوسمار است. از رفوگران پیش از این اتوبیوگرافی «یادی از بودها» و رمان خواندنی و پندآموز «خداداد» و مجموعه اشعار «گپی به بحر» منتشر شده است.

کتاب نمک کلام

علی اکبر رفوگران
علی اکبر رفوگران (زاده ۱۳۰۹) کارآفرین و مؤسس کارخانه خودکار بیک در ایران است.خانواده وی تباری اصفهانی داشتند. وی فرزند چهارم خانواده بود. وی تحصیل را پس از ششم ابتدایی رها کرد و از سال ۱۳۲۱ به کار در حجره پدر مشغول شد. او از ۱۲ سالگی کار در بازار را آغاز کرد. در سال ۱۳۲۸ به سربازی رفت. وی بعدها تحصیل را به صورت شبانه دنبال کرد و چند دوره کلاس آموزش زبان انگلیسی را نیز پشت سر گذاشت تا قادر به مکالمه به زبان لاتین شود.وی در اوایل سال ۱۳۳۰ ازدواج کرد.در سال ۱۳۳۲ پدر علی اکبر یک محموله بزرگ مداد ...