کتاب نظریه های مشاوره و روان درمانی

Theories of counseling and psychotherapy
کد کتاب : 69497
شابک : 978-9640102213
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 322
سال انتشار شمسی : 1400
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 32
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب نظریه های مشاوره و روان درمانی اثر عبدالله شفیع آبادی

راهنمایی، به منزله فعالیتی منظم و سازمان یافته می باشد که به منزله یک نوآوری در نظام تعلیم و تربیت در سال 1908 میلادی توسط فرانک پارسونز آغاز شد. یک از دلایل وجود مشاوره و راهنمایی پیدایش افکار انسان دوستانه و رسوخ روزافزون آن به داخل نظام تربیتی می باشد تا به رفع مصایب و مشکلات افراد جامعه بکوشد. مورد دیگر در لزوم راهنمایی و مشاوره، ضرورت اجتماعی است که به اشکال مختلفی در جامعه بروز می کند؛ هر چقدر جامعه گسترده تر و از پیچیدگی بیشتری برخوردار باشد ضرورت برقراری نظام راهنمایی، به منزله نهادی در داخل نظام تعلیم و تربیت آن جامعه، بیشتر احساس می شود.
مشاوره و روان درمانی به طور عام، و کتاب حاضر به طور خاص، سعی می کند در حیطه عاطفی هدفهای تربیتی به دانش آموزان و مراجعان کمک کند و چگونگی زندگی پربارتر و در نهایت خالی از مشکل را بدانها بیاموزد و از آنان افرادی بسازد که بتوانند با تمام ظرفیت خویش با محیط تعامل کنند و به استعدادهای بالقوه و در نتیجه به تمامیت شخصیت خود تحقق بخشند و زندگی هر چه پربارتری داشته باشند. در تالیف کتاب حاضر، در درجه اول، تلاش بر این است که نظریه های متداول تر و عملی تر، که اطلاع از آنها برای مشاوران و درمانگران ضرورت دارد مطرح شود. همچنین سعی شده مطالب با زبان ساده تری نوشته شود تا خوانندگان بتوانند به راحتی مطالعه کرده و از مطالب آن برداشت لازم و مفید را داشته باشند.

کتاب نظریه های مشاوره و روان درمانی

عبدالله شفیع آبادی
عبدالله شفیع‌آبادی در بیست وپنجم اسفند ۱۳۲۲ شمسی در شهرستان بجنورد (مرکز استان خراسان شمالی) به دنیا آمد. تحصیلات ابتدائی و متوسطه را در همان شهرستان به پایان رسانید و درسال ۱۳۴۲ در رشته ریاضی از دبیرستان همت فارغ التحصیل شد. با عنوان معلّم تا سال ۱۳۴۴ خدمت سربازی خود را انجام دادم و بلافاصله در آموزش وپرورش شهرستان کرج استخدام شد. با شرکت در کنکور سال ۱۳۴۵در دانشگاه ابوریحان بیرونی با احراز رتبه ممتاز پذیرفته شد و در سال ۱۳۴۸در رشته کارشناسی مشاوره و روانشناسی با احراز رتبه ممتاز فارغ ا...
دسته بندی های کتاب نظریه های مشاوره و روان درمانی