کتاب تحلیل مضامین جهان شناختی نقوش اسلامی

Islamic Patterns
کد کتاب : 70434
مترجم :
شابک : 978-9642440269
قطع : خشتی
تعداد صفحه : 218
سال انتشار شمسی : 1390
سال انتشار میلادی : 1976
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب تحلیل مضامین جهان شناختی نقوش اسلامی اثر کیت کریچلو

نویسنده در این کتاب تلاش دارد تا نشان دهد که برخلاف هنر مسیحی قرون وسطا که در آن صور و نقوش به پیش زمینه ای رانده می شود تا در مقابل آن شمایل مقدس بتواند نشان داده شود، در نقوش هندسی هنر اسلامی از قوانین ذاتی جهان شناختی موثر در کل عالم خلقت الهام گرفته می شود.
وی معتقد است، طرح های بی شمار در هنر اسلامی، در پیوند با ریاضیات فیثاغورس شکل گرفته است و می تواند تاییدی بر وحدت درونی و ذاتی همة اشیا در نظر گرفته شود.
وی هنر اسلامی منبعث از صورت هندسی را در صورت هندسی دایره متبلور می داند و به همین دلیل مباحث خود را با تمرکز به ارتباط صورت های هندسی با دایره دنبال می کند.
وی علت این کار را این گونه توضیح می دهد که دایره هم برای صورت هندسی و هم برای صورت زیست ریختی، رمزی تمام عیار از مبدا به شمار می رود.
لازم به ذکراست نویسنده در کتاب برای تبیین بهتر مطالب خود، به ترسیم نقوش هندسی متقارن و نامتقارن مرتبط با هر مبحث پرداخته است.

کتاب تحلیل مضامین جهان شناختی نقوش اسلامی

کیت کریچلو
کیت بری کریچلو (۱۶ مارس ۱۹۳۳ – ۸ آوریل ۲۰۲۰) هنرمند، مدرس، نویسنده، هندسه‌سنج مقدس و استاد معماری و یکی از بنیان‌گذاران آکادمی Temenos در بریتانیا بود.کریچلو در مدرسه سامرهیل، مدرسه هنر سنت مارتینز و کالج سلطنتی هنر تحصیل کرد.کریچلو از سال 1951 تا 1953 خدمت ملی را در نیروی هوایی سلطنتی انجام داد. در نیروی هوایی با فرانک بولینگ آشنا شد.او که در ابتدا به عنوان یک نقاش کلاسیک آموزش دیده بود، به تحصیل در هندسه مقدس پرداخت و کتاب های زیادی در زمینه هندسه نوشت، از جمله نظم در فضا. ا...
دسته بندی های کتاب تحلیل مضامین جهان شناختی نقوش اسلامی