کتاب بدایع الحکمه ناصری

Naseri
تشخیص بیماری های ریه و قلب از صوت ریه
کد کتاب : 70453
مترجم :
شابک : 978-6007658116
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 124
سال انتشار شمسی : 1394
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 20 اردیبهشت

معرفی کتاب بدایع الحکمه ناصری اثر ژوزف دزیره تولوزان

کتاب پیش رو که از برترین کتاب ها در زمینه ی پزشکی از ژوزف دزیره تولوزان، حکیم باشی خاص شاه است، راه های تشخیص بیماری های تنفسی و قلبی از طریق شنیدن صوت و لمس را بیان و مطالب علمی و مفیدی را به دانشجویان پزشکی و پزشکان ارائه می کند.

کتاب بدایع الحکمه ناصری

ژوزف دزیره تولوزان
ژوزف دزیره تولوزان (به فرانسوی: Joseph Désiré Tholozan) (۱۸۲۰-۱۸۹۷ میلادی) پزشک و همه‌گیرشناس فرانسوی که مدت ۳۰ سال به عنوان پزشک مخصوص ناصرالدین شاه در ایران خدمت نمود.دکتر تولوزان در سال ۱۸۲۰ در دیگو گارسیا موریس از پدر و مادر فرانسوی به دنیا آمد پس از اتمام دوره ابتدائی، در مدرسه پزشکی مارسی مشغول فراگیری پزشکی شد و در سال ۱۸۴۳ در پاریس از پایان‌نامه پزشکی خود دفاع نمود. وی سپس وارد خدمت ارتش شد و با درجه سرگردی و به عنوان پزشک ارتشی در جنگ کریمه شرکت کرد. در سال ۱۸...
دسته بندی های کتاب بدایع الحکمه ناصری
قسمت هایی از کتاب بدایع الحکمه ناصری (لذت متن)
بدانکه صوت واضح معده گاهی در حالت صحت مختلف شود به حسب خلاء و ملاء او از غذا و رطوبت و مع ذلک همیشه قدری طبلی است و موضع او در فوق و جانب ایسر قسمت ابی کاستر و در جانب انسی قسمت ابی هیدر ایسر می باشد و گاه قدری پایین تر هم احساس شود و نیز در زمان مرض مختلف شود که در بعضی امراض اوضح و حالت طبلی او بیشتر گشته و وسعت موضع به هم رساند یا از موضع خود معدوم و در موضع دیگر موجود شود.