کتاب خاک را به نظر کیمیا کند

eyes thet tronsmute earh in gold a selection of paintings
ب‍رگ‍زی‍ده ای از ن‍ق‍اش‍ی ه‍ای پرویز کلانتری
کد کتاب : 71040
مترجم :
شابک : 978-2000468264
قطع : رحلی
تعداد صفحه : 104
سال انتشار شمسی : 1382
نوع جلد : زرکوب
زبان کتاب : فارسی و انگلیسی
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب خاک را به نظر کیمیا کند اثر پرویز کلانتری

مجموعه ایست از نقاشی های برگزیده پرویز کلانتری به متن حسن ملکی، توران میرهادی، محمدتقی رهنمایی و پرویز کلانتری با ترجمه انگلیسی کریم امامی و چاپ انتشارات زرین و سیمین. در اثر پیش رو ابتدا سالشماری از زندگی پرویز کلانتری هنرمند بی بدیل این سرزمین ارائه شده که در آن، تاریخ اتفاقات و رویدادهای مهم زندگی او مشخص شده است؛ در ادامه اطلاعاتی در رابطه با آثار او، فعالیتش در زمینه فرش و ادبیات کودکان و آن چه که از عمق تصاویر جان گرفته توسط دستان هنرمندش خودنمایی می کند مطرح شده و آثارش در چندین بخش به نمایش گذاشته شده است.

کتاب خاک را به نظر کیمیا کند

پرویز کلانتری
پرویز کلانتری (زادهٔ ۱ فروردین ۱۳۱۰ زنجان-درگذشتهٔ ۳۱ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۵) نقاش، طراح، نویسنده و روزنامه‌نگار معاصر ایرانی و از نقاشانِ مطرح نوگرای ایران بود. بسیاری از نقاشی‌های آشنا برای کودکان دبستانی –به‌ویژه در کتاب‌های نظام قدیم آموزش و پرورش– همچون «روباه و خروس»، «چوپان دروغگو»، «حسنک کجایی؟»، «مرغابی‌ها و لاک‌پشت» و «روباه و زاغ» از آثار او بودند.کلانتری در مراکز هنری از جمله دانش...
دسته بندی های کتاب خاک را به نظر کیمیا کند
قسمت هایی از کتاب خاک را به نظر کیمیا کند (لذت متن)
پرویز کلانتری نقاشی است امید بخش، با استعدادهای چشمگیر. وی در خور همه گونه تشویق است تا ایده هایش را به کمال رساند. بیان هنری او از واکنشی درونی نسبت به کشورش، و نه از سرچشمه ای بیگانه، مایه می گیرد. دید روشن و تکنیک او …، ردیف خانه های روستایی، همچون ساخت های بلورین، بر فراز شنزار می لغزند. چنین احساس می کنم که پرویز کلانتری می تواند ایده هایش را، با توجه به شکل و همین روابط دقیق میان ارزش های نوری در مناطق سایه، بیش از این تقطیر کند. او چندین کمپوزیسیون بسیار محکم ساخته است….