کتاب حماسه های ایرانی

Hamase Irani
از اوستا تا شاهنامه
کد کتاب : 71147
شابک : 978-9647679398
قطع : رحلی
تعداد صفحه : 63
سال انتشار شمسی : 1391
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب حماسه های ایرانی اثر مهرداد بهار

نقد ادبی به معنای مطالعه و تحلیل ویژگی‌های یک اثر ادبی و در ادامه، بحث و تفسیر نقاط قوت و ضعف آن اثر می‌باشد. هنگامی که ارزیابی کامل‌تری بر یک اثر ادبی صورت گیرد، به گونه‌ای که به حالت گزارش و گفتمان باشد، آن را نظریه ادبی می‌نامیم. بی‌شک با مطالعه در حوزه این گروه از کتاب‌ها، قادر خواهید بود که پس از آن، از خواندن شاهکارهای ادبی بیشتر لذت ببرید. تمامی پژوهشگران ادبی و علاقه‌مندان به تاریخ ادبیات و تاریخ نقد ادبی، می توانند با دنیای تازه‌ای از تاریخ نقد آشنا شوند. این کتاب مرجع خوبی است که شما را به مقصودتان نزدیک‌تر کند.
کتاب حماسه‌های ایرانی اثر دکتر مهرداد بهار، برترین اسطوره‌شناس معاصر ایرانی به نگارش در آمده است علاوه بر یک رشته تعاریف مقدماتی درباره حماسه، عبارت است از تحلیل تاریخی و فرهنگی و منشا حماسه‌های ایرانی از اوستا تا شاهنامه و بررسی تحول و رشد این حماسه‌ها. داستان‌های شاهنامه در طول روزگاران متمادی تحول یافته و دگرگون شده‌اند. مطالب اوستایی، چه آنها که در اوستای موجود دیده می‌شوند و چه آنها که از دست رفته و تنها ذکری از آنها در دینکرد بازمانده، فقط از شاهان پیشدادی و کیانی سخن می‌گویند، آن هم تا عصر گشتاسب. این کتاب دارای برترین نقاشی‌ها و مینیاتورهایی که تاکنون پیرامون اساطیر و حماسه ایرانی به نقش در آمده است. از داستان‌ها و قهرمانی‌های خاندان سام، زال و رستم در اوستا نشانی نیست و هنوز این داستان‌ها در عصر اوستایی شکل نگرفته بوده است، زیرا وجود همین داستان‌هاست که شاهنامه را به اثری عظیم تبدیل کرده است.

کتاب حماسه های ایرانی

مهرداد بهار
ملک مهرداد بهار (زاده ۱۰ مهر ۱۳۰۹ - مرگ ۲۲ آبان ۱۳۷۳) نویسنده و پژوهشگر ایرانی بود. وی پنجمین فرزند ملک الشعرای بهار بود.مهرداد بهار تحصیلات آغازین خود را در دبستان جمشید جم و دوره دبیرستان را در دبیرستان های فیروز بهرام و البرز به پایان رساند. سپس در دانشکده ادبیات دانشگاه تهران در رشته ادبیات فارسی نام نویسی کرد، ولی دو سال پس از آن به دلیل فعالیت های سیاسی از دانشگاه رانده شد. سپس چهارسال به زندان افتاد تا اینکه در بهار ۱۳۳۴ از زندان آزادشد. آنگاه دوباره به دانشگاه رفت و سرانجام در ۱۳۳۶ تح...
دسته بندی های کتاب حماسه های ایرانی