کتاب پاز

Paz
(کتاب سال معماران با هم)
کد کتاب : 72270
شابک : 978-6229768259
قطع : خشتی
تعداد صفحه : 168
سال انتشار شمسی : 1401
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

معرفی کتاب پاز اثر علی کرمانیان


پاز، کتاب سال معماران باهم، حاوی تأملاتی است معمارانه که به بیان وضعیت های گوناگون و یافتن نسبتی با شرایط معاصر می پردازد. موضوع مقالات، که آزادانه توسط نویسندگان انتخاب و به آنها پرداخته شده زمینه های متعددی از مباحث اجتماعی و علوم انسانی تا مسائل مرتبط با شهر و معماری را در بر گرفته اند. با انتشار پاز در سال های آتی می توان ترسیمی از اندیشه ها و رویکردهای متنوع و نسبت آن ها با شرایط معاصر به دست آورد.
در بخشی از کتاب آمده است:
" نقش معماری در دنیای معاصر چیست؟ زمانی که از آیندهی معماری می پرسیم، از گرایش های مختلفی سخن به میان می آید. تکنولوژی و معماری های-تک (High-Tech)، ابر دیتا و شهرهای هوشمند بلندمرتبه سازی و شهرهای عمودی، معماری سبز و اکولوژیک، معماری جهانی، معماری پارامتریک، واقعیت مجازی و دنیای دیجیتال در زمره ی موضوعاتی هستند که گفتمان رایج دراین باره را شکل می دهند.
اما اگر بپذیریم که هدفی غایی معماری در همه ی دوران ها، ارتقای رفاه و کیفیت زندگی انسان بوده است، امروز چگونه معماری می تواند به بهبود زندگی ما کمک کند؟
یکی از مهمترین مسائل جهان معاصر، و نشاید مهمترین آنها تغییرات اقلیمی و گرمایش زمین است. بسیاری از مسائل امروز جوامع انسانی مانند تغذیه، فقر، آب، آلودگی، لنلامت جسم و روان، مهاجرت و کیفیت زندگی در کلانشهرها در ارتباط مستقیم با نحوه تعامل ما با طبیعت و محیط زیست قرار دارد.
محیط زیست، امروز همه جا در گفتمان سیاسی، اجتماعی و اقتصادی حضور دارد، پرداختن به ارزش های سیاسی مثل برابری و دموکراسی و مسائل اصلی اقتصاد مثل بازتعریف ارزش و ثروت، رفاه و مصرف در جوامع مختلف، و علل ثروتمند شدن ملتها، بدون جبهه گیری درباره ی مسائل زیست محیطی ممکن نیست."

کتاب پاز

علی کرمانیان
علی کرمانیان متولد شهریور 1344 در تهران است. مدرک کارشناسی ارشد خود در رشته معماری را با رتبه ممتاز در سال 1369 از دانشکده Bartlettدانشگاه UCL لندن دریافت نمود و بلافاصله به عنوان دستیار به تدریس در همان دانشگاه پرداخته و همزمان در دو دفتر معماری Priceو Dusek به فعالیت مشغول شد. با بازگشت به ایران در سال 1370 به تدریس در دانشگاه آزاد اسلامی تهران واحد مرکز مشغول و پس از یک سال در 1371 به مدیریت گروه معماری همان دانشکده منصوب شد.همزمان، در سال ۱۳۷۰ دفتر شخصی خود با عنوان علی کرمانیان و همکاران...