کتاب شبیه صدام

In the Shadow of Saddam
کد کتاب : 73002
مترجم :
شابک : 978-9645069276
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 416
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 1999
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب شبیه صدام اثر میخائیل رمضان

کتاب شبیه صدام مجموعه‌ای از خاطرات یک معلم عراقی به نام میخائیل رمضان (بدل صدام حسین) است که به خاطر شباهت زیادش به صدام حسین، در سال 1979 توسط یکی از نزدیکانش به حزب بعث معرفی شد.
میخائیل رمضان پس از انجام یک عمل جراحی، تا سال 1997 نقش بدل صدام را در عرصه‌های اجتماعی، سیاسی و نظامی بازی می‌کرد. رمضان در این کتاب اسرار زیادی را فاش کرده است. او دیدارهایی با حسنی مبارک و یاسر عرفات داشت که آن‌ها متوجه نشدند که او صدام نیست. رمضان در نهایت با کمک نیروهای کرد و سازمان سیا به ترکیه فرار کرد. سپس از ترکیه به آمریکا رفت.
از آغاز خلقت تاکنون، شکل رژیم‌های حاکم و نوع آن‌ها متفاوت بوده است؛ تا آن‌جا که انواع حکومت‌ها و رژیم‌های حاکم، به نحوی، بیان‌گر پذیرش جامعه از این نوع حکومت یا آن نوع دیگر است. بررسی‌های متعدد در این زمینه نشان می‌دهد که در دوران گذشته نیز شیوه‌هایی مشابه شیوه‌های معاصر از جمله در زمینه انتخاب نوع حکومت و حاکم وجود داشته است. سپس نظریات اولیه افلاطون درباره ایجاد جمهوریتی مطرح شد که بعدا جمهوری افلاطون نام گرفت. افلاطون در جمهوریت خود تأکید کرد که حاکم باید فیلسوف باشد.
بعد از افلاطون، نوبت به فارابی رسید تا در «مدینه فاضله» بیش از دوازده ویژگی را مطرح کند. این ویژگی‌ها باید در کسی که در این شهر حکومت می‌کند، وجود داشته باشد. این نظریات آن‌گاه افکار و اندیشه‌های زیادی را در پی داشت که بیشتر آن‌ها حول محور چگونگی انتخاب نوع حکومت، حاکم و صفاتی که لازم است حاکم دارای آن باشد، دور می‌زد. اینک در جهان معاصر و در آستانه ورود به هزاره سوم، انواع متعددی از رژیم‌های حاکم وجود دارد که بیشتر آن‌ها به شیوه دمکراتیکی که اقوام و ملت‌های مختلف آن را اتخاذ کرده‌اند، عمل می‌کنند؛ به نحوی که این دموکراسی به شمشیری در مقابل همه طاغوتیان حاکم تبدیل شده است.

کتاب شبیه صدام