کتاب اخگر گداخته حکومت

Akhgar-e Godakhte-ye Hokoumat
تجربه دولت سازی شیعیان در عراق پساصدام
کد کتاب : 26845
مترجم :
شابک : 978-6008679455
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 416
سال انتشار شمسی : 1397
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

معرفی کتاب اخگر گداخته حکومت اثر علی طاهر الحمود

در این کتاب، سید حسین مرکبی به عنوان مترجم، نگاه و تحلیل نویسنده درباره حکومت شیعیان در عراق را مورد بررسی قرار می‌دهد. او بیان می‌کند که شیعه قرن‌ها در عراق و سایر کشورها مخالف سیاست‌های حکومتی بوده‌اند و به جهان و حکومت با دیدگاه اعتراضی نگاه کرده‌اند. به نظر او، شیعه سه رکن اساطیری در حکومت دارد که شامل امیرالمومنین (ع)، حضرت سیدالشهدا و حضرت ولیعصر(عج) می‌شود.

در بخش سوم کتاب، مترجم کتاب اخگر گداخته حکومت نیز مطالب مربوط به این بخش را توضیح می‌دهد. نویسنده با سه گروه سیاستمداران، متفکران دانشگاهی و روشنفکران و علمای حوزه علمیه نجف گفت‌وگو کرده و به چندین سوال درباره شیعیان عراق و نقش آن‌ها در حکومت‌سازی و ملت‌سازی پاسخ می‌دهد. این سوالات شامل مواردی مانند هویت شیعیان عراق، کارویژه‌های نظری شیعه در حکومت‌سازی و ملت‌سازی، تناقضات عقاید شیعه نسبت به اقتضائات حکومت پس از سال ۲۰۰۳م و سقوط صدام، ارتباطات شیعیان با دیگری‌های مذهبی و نژادی، تأثیر مشارکت‌شیعیان در حکومت‌سازی در عراق و نظرشان درباره به قدرت رسیدن اهل سنت در ساختار سیاسی فعلی می‌باشد.

این کتاب به طور جامع، نگاهی به مسائل مرتبط با حکومت شیعیان در عراق ارائه می‌دهد و با تحلیل و تبیین پاسخ‌ها و جواب‌های مختلف می‌کوشد تا تصویری کامل‌تر از وضعیت اجتماعی و سیاسی این گروه در زمان‌های مختلف ارائه دهد.

کتاب اخگر گداخته حکومت

علی طاهر الحمود
علی طاهر الحمود ، که دکترای خود را از گروه جامعه شناسی دانشگاه بغداد دریافت کرده است ، استاد جامعه شناسی سیاسی در دانشگاه بغداد است. وی در مورد ساخت دولت ، ملت ، هویت و اسلام سیاسی تحقیق می کند. او متولد سال 1983 است.الحمود، از دوران کودکی در قم زندگی کرده و تحصیلات حوزوی هم دارد.