کتاب معماری اسلامی

Islamic Architecture
کد کتاب : 7327
مترجم :
شابک : 978-9646176775‏‬
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 636
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1984
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 9
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب معماری اسلامی اثر رابرت هیلن برند

"رابرت هیلن برند" با پوشش هزار سال تاریخ و منطقه ای از اقیانوس اطلس تا مرزهای هند و چین، تمام آخرین اکتشافات و تفاسیر را در این راهنمای معتبر برای هنرهای اسلام گنجانده است.

از اعتماد عالی قبه الصخره در اورشلیم تا تعداد زیادی ساختمان نفیس استانبول عثمانی؛ از فضیلت خارق‌العاده نقاشی ایرانی در قرن پانزدهم تا سنت سرامیک زنده ازنیک عثمانی - هیلنبراند هم به نکات برجسته و هم تکامل مداوم طیف کامل هنرهای اسلامی عدالت می‌دهد. این کتاب که توسط واژه‌نامه اصطلاحات اسلامی، خط زمانی و نقشه‌ها پشتیبانی می‌شود، معماری، خوشنویسی، تذهیب کتاب، نقاشی، سرامیک، منسوجات، و فلزکاری تمدنی بسیار موفق و تأثیرگذار را نشان می‌دهد.

رابرت هیلنبراند در دانشگاه‌های کمبریج و آکسفورد تحصیل کرد و از سال 1971 در دانشگاه ادینبورگ تدریس کرده است. از دیگر کتاب‌های او می‌توان به «تصاویر شاهنشاهی در نقاشی ایرانی»، «معماری اسلامی در شمال آفریقا» (نویسنده همکار) و «معماری اسلامی: فرم، کارکرد و معنا» اشاره کرد.

کتاب معماری اسلامی

رابرت هیلن برند
رابرت هیلن برند، استاد گروه هنر اسلامی در دانشگاه ادینبورگ اسکاتلند، پس از اتمام تحصیلات خود در دانشگاه های کمبریج و آکسفورد، از سال 1971 به تدریس در گروه هنرهای زیبای دانشگاه ادینبورگ پرداخت و در سال 1989 ریاست گروه هنر اسلامی در این دانشگاه را برعهده گرفت. او طی این سال ها به عنوان استاد مدعو به تدریس در دانشگاه های آمریکا از جمله، پرینستون، یو. سی. ال. ای.، بامبرگ و دارتماوث(Dartmouth) پرداخت و به کشورهای مختلف اسلامی سفر کرد. وی تاکنون بیش از یکصد مقاله در عرصه های مخلتف هنر و معماری اسلا...
دسته بندی های کتاب معماری اسلامی