کتاب احساس بهتر بهتر شدن بهتر ماندن

Feeling Better, Getting Better, Staying Better
  • 15 % تخفیف
    290,000 | 246,500 تومان
  • موجود
  • انتشارات: رسا رسا
    نویسنده:
کد کتاب : 73277
مترجم :
شابک : 978-9643175825
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 368
سال انتشار شمسی : 1403
سال انتشار میلادی : 2001
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 11
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب احساس بهتر بهتر شدن بهتر ماندن اثر آلبرت الیس


الیس به عنوان مخترع روان درمانی عقلانی-عاطفی (RET) که بیشتر به عنوان درمان شناختی-رفتاری شناخته می شود، عموما تأثیرگذارترین روانکاو زنده در نظر گرفته می شود. او استدلال می‌کند که احساساتی که اضطراب، افسردگی، گناه، خشم ما را آزار می‌دهند، بر اساس افکار ما درباره رویدادهایی هستند که برایمان اتفاق می‌افتد، نه بر اساس خود رویدادها، و ما می‌توانیم به طور سیستماتیک برای تغییر این پاسخ‌های شناختی تلاش کنیم. این اساس اکثر درمان‌های کوتاه‌مدت کنونی است و تنها رویکردی است که از نظر علمی آزمایش شده و در واقع برای کمک به بیماران پیدا شده است. طبیعتا می توان انتظار داشت که از هر کتاب خودیاری که توسط چنین متفکر مهمی نوشته شده باشد استقبال شود.
دکتر الیس می‌گوید: «احساس بهتر برای موفقیت درمان بسیار مهم است. بهتر شدن حتی مهم‌تر است.» شناخته شده ترین و بسیار معتبرترین روان درمانگر زمان ما یک سیستم "سه وجهی" برای حفظ -- یا بازیابی -- سلامت عاطفی ارائه می دهد. احساس بهتر، بهتر شدن، بهتر ماندن 50 سال تجربه روان درمانی و خرد نویسنده را در یک راهنمای عملی برای بقیه ما ارائه می دهد. تفکر سالم، احساسات سالم و رفتار سالم با مثال‌ها و روش‌های دقیق برای ایجاد رفاه عاطفی پایدار توضیح داده شده است.

کتاب احساس بهتر بهتر شدن بهتر ماندن

آلبرت الیس
آلبرت الیس، زاده ی 27 سپتامبر 1913 و درگذشته ی جولای 2007، روانشناسی آمریکایی بود. الیس در پیتسبورگ در ایالت پنسیلوانیا به دنیا آمد. او در سال 1947 مدرک دکترای خود را دریافت کرد. الیس علاقه ی شدیدی به نظریات فروید داشت و از بین روانشناسان معروف، هورنای، آدلر، فروم و سالیوان بیشترین تأثیر را بر او داشتند. الیس در سال 1955 شیوه ی رفتار درمانی عقلانی هیجانی (REBT) را توسعه داد.
دسته بندی های کتاب احساس بهتر بهتر شدن بهتر ماندن