کتاب دشت قابیل

Dashe Ghabil
کد کتاب : 73387
شابک : 978-6005957808
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 120
سال انتشار شمسی : 1400
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب دشت قابیل اثر سپوژمی زریاب

مجموعه داستانی از نویسنده ی نامدار افغانستانی است، شخصی بی بدیل که در دهه شصت هجری شمسی در اوج دوران کاری خود به سر می برد. این اثر یکی از بهترین و مشهورترین آثار اوست که با تجدید فنی و معنی برخی کلمات به چاپ رسیده است. داستان ها با لهجه ی زیبای افغانی روایت شده اند، کلمات به درستی در کنار هم قرار گرفته اند بطوریکه گویا حقیقتی زنده را در مقابل دیدگان خواننده به نمایش در می آورند و روح و جان مشتاق او را تا به انتها به دنبال خود می کشانند.

کتاب دشت قابیل

سپوژمی زریاب
سپوژمی زریاب یا سپوژمی رئوف (زادهٔ ۱۳۲۹، کابل) نویسندهٔ افغان مقیم مون‌پلیه، فرانسه است. آثار او که به زبان فارسی هستند از نمونه‌های برجستهٔ داستان‌نویسی معاصر افغانستان به حساب می‌آیند.سپوژمی فرزند عبدالرئوف پنجشیری، عتیقه‌فروش اهل کابل، است. پدرش فرزندانش را به تحصیل تشویق می‌کرد، به طوری که سپوژمی از دوران نوجوانی به داستان‌نویسی روی آورد. دبیرستان را در مدرسهٔ ملالی کابل تحصیل کرد و سپس در رشتهٔ زبان و ادبیات فرانسوی از دانشگاه کابل فارغ‌التحصیل شد....
قسمت هایی از کتاب دشت قابیل (لذت متن)
به تخت بسیار بزرگی اندیشیدم که یک پایه اش در جنگل عظیمی قرار دارد و در آن فیل ها می چرخند و یک پایه اش در بحر پهناوری قرار دارد که در آن ماهی ها شناورند و دو پایه ی دیگرش را نمی دانم در کجا قرار دارند. و دختر دو ساله ام را دیدم که بالای آن نشسته است و با نخوت کودکانه ای گاهی فیل هایش را می بیند و زمانی ماهی هایش را. خنده ام گرفت. دخترم با خشم پرسید: - چرا خنده می کنی؟ گفتم: - هیچ. خنده نمی کنم. و به این پی بردم که بشر از همان آغاز چی موجود خود خواهی است.