کتاب گل های لاله عباسی

Gol-haye Lale Abbasi
و داستان های دیگر با تفسیر
کد کتاب : 73397
شابک : 978-6229736647
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 288
سال انتشار شمسی : 1400
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب گل های لاله عباسی اثر جمال میرصادقی

داستان کوتاه، روایت خلاقه‌ای به نثر است که با شخصیت سروکار دارد و با مدد گرفتن از تأثیر واحد، بیشتر بر آفرینش حال و هوا تمرکز می‌یابد تا پیرنگ.
خواندن داستان کوتاه، به‌منزله تجربه کردن وقایعی است که خواننده اغلب با آن‌ها سروکار داشته است، وقایعی که در آن‌ها تجربه‌های گوناگون و چشم‌گیری تحقق می‌یابد که از زندگی‌های متفاوتی سرچشمه گرفته‌شده، این وقایع رویارویی انسان با خود و محیطش را بازتاب می‌دهد و انواع داستان کوتاه، از جمله «داستان موضوعی» و «داستان برشی» را می‌آفریند. در «داستان‌های موضوعی» گسترش بیشتری دارد، گاه ممکن است کل زندگی را در بر بگیرد و در «داستان‌های برشی»، تکه از زندگی نشان داده می‌شود و در آن وقایع متنوع و گوناگونی تشریح و تصویر می‌شود که از زندگی عادی و معمولی روزمره برمی‌خیزد و شناختی از درون و بیرون انسان دست می‌دهد که کمتر به آن‌ها توجه داشته است. این وقایع، اغلب در داستان‌های کوتاه بر محور لحظه‌هایی از زندگی شخصیت‌هایی با بینش‌ها و کیفیت‌های روحی و خلقی گوناگون می‌گردد؛ لحظه‌های بحرانی، لحظه‌های حساس تصمیم‌گیری، لحظه‌های مهم سرنوشت‌ساز، لحظه‌های سخت جنون‌آمیز، لحظه‌های مکاشفه و استشعار. در این کتاب دو بخش روبه روی شما است. بخش تئوری که به مبانی داستان می‌پردازد و بخش تحلیلی که داستانی را تحلیل می‌کند.

کتاب گل های لاله عباسی

جمال میرصادقی
جمال میرصادقی (زاده ۱۹ اردیبهشت ۱۳۱۲) نویسنده ایرانی است. او دانش‌آموختهٔ دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران است و تا کنون حدود ۴۳ جلد کتاب، رمان، داستان بلند و نقد ادبی و مجموعه مقالات، از او منتشر شده‌است.مال میرصادقی در ۱۹ اردیبهشت ۱۳۱۲ خورشیدی در تهران به دنیا آمد. فارغ‌التحصیل دانشکده ادبیات و علوم انسانی از دانشگاه تهران در رشته ادبیات فارسی است. جمال میرصادقی مشاغل گوناگونی داشته‌است. کارگری، معلمی، کتابدار دانشسرای تربیت معلم، کارشناس آزمون سازی در سازمان ا...