کتاب جلوه های تصوف و عرفان در ایران و جهان

Tasavvof va Erfan
کد کتاب : 74633
شابک : 978-9645609052
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 801
سال انتشار شمسی : 1388
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

معرفی کتاب جلوه های تصوف و عرفان در ایران و جهان اثر عطاء الله تدین

تصوف بیانگر عشق به خالق کاینات و انسانیت است. مایه ی جاودانی نام سنایی، عطار، جلال الدین بلخی، عراقی و حافظ در تاریخ فرهنگ و ادب ایران تصوف بود. این کتاب دربردارنده شرح زندگی نخبگان دنیای تصوف و عرفان در جهان و بیان کننده اندیشه های با ارزش آن هاست. هریک از نخبگان تصوف، جهان بینی و عقاید خاصی داشته اند که تامل برانگیز و پندآموز است.

کتاب جلوه های تصوف و عرفان در ایران و جهان

عطاء الله تدین
عطاءاللّه‏ تدین فرزند حسن در سال ۱۳۰۳ش در رشت به دنیا آمد. پدرش مرحوم‌ حسن تدین وکیل دادگستری در گیلان و پدربزرگش شیخ عیسی بیجاربنه ای بود که پدر آیت الله شیخ عبدالحسین رشتی از مراجع تقلید ساکن نجف بود. عطاءالله تدین از طرف مادر هم نوه آیت الله میرزا محمد علی مدرس‌ چهاردهی از علمای ساکن نجف اشرف بود.تحصیلات ابتدایى را در دبستان‏هاى صیقلان و فارابى، و متوسطه را در دبیرستان‏هاى لقمان، اسلامى و شاهپور در رشت سپرى کرد. در سال۱۳۲۴ به دانشکده پلیس رفت و در سال ۱۳۲۶ فارغ‏ال...
دسته بندی های کتاب جلوه های تصوف و عرفان در ایران و جهان
قسمت هایی از کتاب جلوه های تصوف و عرفان در ایران و جهان (لذت متن)
و باشد که در ابتدا چون آینه دل از صفات بشریت و زنگار طبیعت صافی شود، بعضی صفات روحانی بر دل تجلی کند و آن از غلبات انوار روحانیت بود و باشد که نور ذکر و نور طاعت بر انوار روح غلبه کند و دریای روحانیت در تموج آید و فوج موجی به ساحل دل تاختن آرد، بر صفای آینه دل تجلی پدید آید.