کتاب تقویت هوش و استعداد تحصیلی کودکان و نوجوانان

Taghviyate Hoosh
کد کتاب : 74656
شابک : 978-9646127296
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 336
سال انتشار شمسی : 1401
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 12
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب تقویت هوش و استعداد تحصیلی کودکان و نوجوانان اثر مسرور نعمت الهی

کتاب «تقویت هوش و استعداد تحصیلی کودکان و نوجوانان» نوشته‌ی «مسرور نعمت الهی» توسط انتشارات شباهنگ منتشر شده است. در این کتاب، مسرور نعمت الهی به تفکیک مفاهیم مرتبط با هوش و استعداد تحصیلی می‌پردازد و راه‌هایی برای تقویت آن‌ها را ارائه می‌دهد.

پروفسور آیسینک، که یکی از بزرگترین نظران در زمینه هوش‌سنجی و پرورش استعداد است، تمرین روی تست‌های هوش را به عنوان یک ابزار عاقلانه و بسیار مفید در شناخت و توسعه هوش فردی می‌شناسد. وی تأکید می‌کند که تمرین‌های هوشی و استعدادی می‌توانند به بهبود کیفیت تفکر و عملکرد تحصیلی افراد کمک کنند. بسیاری از متخصصان در سراسر جهان کلاس‌ها و دوره‌هایی برای پرورش استعداد و خلاقیت برگزار می‌کنند و این نهضت به تدریج به عنوان یک جریان جوان در سراسر جهان در حال پیشرفت علمی و اجتماعی است. با این حال، متأسفانه، بسیاری از کشورهای جهان سوم از این نهضت‌ها محروم مانده‌اند.

کتاب حاضر، با بهره‌گیری از نظرات بسیاری از پژوهشگران و صاحب‌نظران معتبر جهانی از جمله آیسینک، ژان پیاژه، پلانونف، ثرندایک، گلن ویلسون، الفرد بینه، وکسلر، امون بوتلر، سربریاکوف، سر سریل برت، ببینت، اسبورن و غیره، و همچنین از تست‌های هوشی مورد استفاده در کشورهای مختلف از جمله امریکا، شوروی، انگلیس، فرانسه، آلمان، سوئد، هلند و بلژیک و غیره، به خوانندگان ارائه می‌دهد. این کتاب در تلاش است تا با توجه به نیازهای اساسی پرورش استعدادها که باید در جهان معاصر به تأخیر نیفتد، نکاتی مفید و کاربردی برای بهبود هوش و استعداد تحصیلی افراد ارائه دهد. زیرا هر تلاش کوچکی می‌تواند در تقویت و پیشرفت این مهارت‌های مهم تاثیرگذار باشد.

کتاب تقویت هوش و استعداد تحصیلی کودکان و نوجوانان

دسته بندی های کتاب تقویت هوش و استعداد تحصیلی کودکان و نوجوانان