کتاب از شک تا یقین

From doubt to certainty
کد کتاب : 74761
شابک : 978-9642908141
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 312
سال انتشار شمسی : 1387
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

معرفی کتاب از شک تا یقین اثر علی موحدیان عطار

اثر حاضر، تحقیقی درباره چیستی «شک» و «یقین» و راههای تبدیل شک به یقین است.
در این اثر سعی شده آفات متعدد شک و تردید برای ایمان ورزی آگاهانه مورد بحث قرار گرفته و عوامل تقویت شک در قلب و راه های زدودن آن بیان شود.
از این رو نگارنده ابتدا به چیستی و چگونگی شک و ماهیت آن در حقایق دینی پرداخته و عوامل بروز شک در قلب مانند ضعف قوه تعقل، انحراف دل، انکار عالمانه حقیقت و عوامل شناختی، بیرونی و روان شناختی ایجاد شک را بررسی نموده و روش صحیح برخورد با شک و خروج از این حالت را تبیین کرده است.
در ادامه وی به چیستی و چگونگی طلب یقین و روش برخورد صحیح با این حالت نیز اشاره نموده و روش قرآن و سنت در ایجاد و پرورش یقین را مطرح مینماید.
چیستی وسوسه و عوامل وسوسه اعتقادی، چیستی و چگونگی سهو القلب (دل فراموشی) و شیوه برخورد صحیح با آنها نیز از دیگر محورهای بحث در این کتاب است.

کتاب از شک تا یقین

علی موحدیان عطار
دکتر علی موحدیان عطار (متولد ۱۳۴۰ش، اصفهان)، تحصیلات حوزوی خود را در محضر اساتیدی همچون حضرات آیات: محمد تقی بهجت فومنی، مهدی شب‌زنده‌دار و عبدالله جوادی آملی پیگیری کرد. او تحصیلات دانشگاهی خود را در مقطع دکتری کلام با گرایش فلسفه دین و مسایل جدید کلامی تربیت مدرس دانشگاه قم به اتمام رساند. عضویت در انجمن علمی ادیان و مذاهب حوزه علمیه ازجمله فعالیت‌های وی است. او علاوه بر تدریس دروس دانشگاهی به راهنمایی و مشاوره پایان‌نامه‌های دانشجویان نیز مشغول است و تاکنون چندین ج...
دسته بندی های کتاب از شک تا یقین